تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748364
شناسه : 3748364
تاریخ :
اسناد مالکیت جزیره آشوراده وارد فاز اجرایی شود اقتصاد ایران: گرگان-مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت:همان گونه رییس سازمان ثبت اسنادواملاک دستور دادند که اسناد مالکیت آشوراده به حوزه استان گلستان تحویل شود در خواست داریم این دستور وارد فاز اجرایی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا کنعانی، ظهر چهارشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان در خصوص بحث اسناد مالکیت در جزیره آشوراده، اظهار کرد: همان گونه رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک دستور دادند که اسناد مالکیت به حوزه استان گلستان تحویل شود در خواست داریم این دستور وارد فاز اجرایی شود.

وی در خصوص اسناد مالکیت تالاب‌ها، افزود: همان گونه که معاونت حقوقی ریاست جمهوری در جلسه‌ای مقرر کردند اسناد مالکیت تالاب‌ها به نام سازمان حفاظت محیط زیست صادر شود پیگیری‌هایی در استان انجام شد و حمایت‌هایی از سوی دادستان مرکز استان صورت گرفت که این کار به داشتن گواهی بند (د) ماده ۲۶ آئین نامه اموال دولتی منوط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی هم از مجموعه دارایی کشور انجام شد و بازهم اتفاق نیفتاد، گفت: مکاتبه‌ای هم اخیراً همکاران در مجمع منابع طبیعی انجام دادند ملزم به مکاتبه سازمان ثبت اسناد کشور مبنی بر اینکه این اسناد مالکیت همچنان به نام دولت جمهوری اسلامی و نمایندگی از سازمان باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش می‌آید ما تصرفات گسترده‌ای در حد تعلیق طالب‌ها داشته باشیم نیاز است صدور اسناد مالکیت به نام دولت و به نمایندگی سازمان محیط زیست صورت گیرد.

وی یادآور شد: ۳۰۸ منطقه‌ای که در سطح کشور تحت مدیریت سازمان محیط زیست است تنها پارک ملی گلستان سند مالکیت آن به نام سازمان حفاظت محیط زیست است.

کنعانی اظهار کرد: با توجه به اینکه ۲۲ درصد از اسناد مالکیت پارک ملی گلستان در حوزه ثبتی و حوزه قضائی استان گلستان تک برگ کردیم اما در محدوده استان خراسان شمالی این توفیق حاصل نشد.

وی افزود: با توجه به اینکه سبقه اسناد استان قدیمی‌تری هست نیاز است که توجه لازم نسبت به این موضوع صورت گیرد.