تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748337
شناسه : 3748337
تاریخ :
اطلاع رسانی دقیق زیر بنای امنیت پایدار است اقتصاد ایران: رشت - فرمانده انتظامی گیلان بر لزوم استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه در اطلاع‌ رسانی صریح و به موقع تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی دقیق زیربنای امنیت پایدار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزاله ملکی ظهر چهارشنبه در نشست تعاملی با مدیران رسانه‌ها با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و تبریک روز خبرنگار از تعامل و همکاری خبرنگاران در انعکاس اخبار پلیس تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: خبرنگاران همگام با پلیس و دستگاه‌های امدادرسان در حوادث حضور دارند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی دقیق زیربنای امنیت پایدار است و خبرنگاری دومین شغل پرخطر دنیا است، افزود: گزارش لحظه به لحظه حوادث کار بسیار سختی است.

سردار ملکی با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از ظرفیت اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی صریح، به موقع و تنویر افکار عمومی به جمع آوری اتباع غیرمجاز و ساماندهی خودروهای فاقد پلاک در مناطق ییلاقی از ابتدای سال در استان اشاره کرد و بیان داشت: اگر حادثه‌ای برای خودروهای بدون پلاک که در ییلاقات تردد دارند پیش بیایید هیچ حق و حقوقی به موجب قانون به راننده و سرنشینان آن تعلق نخواهد گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه میزان مجموع کشفیات مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۲ تن و ۶۸۷ کیلوگرم بوده که کشفیات این حوزه نسبت به مدت مشابه یال گذشته افزایش ۲ درصد داشته است بیان داشت: مواد مخدر را به عنوان یک تهدید جدی برای جامعه بشری به ویژه نسل جوان عنوان کرد و مجموعه انتظامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است.

دستگیری بیش از ۵ هزار و ۱۶۰ سارق از ابتدای سال تاکنون

سردار ملکی از دستگیری بیش از ۵ هزار و ۱۶۰ سارق از ابتدای سال تاکنون خبر داد و با تاکید بر اینکه مشارکت مردم، دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است، تصریح کرد: با رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی و همچنین توجه به هشدارهای پلیس می‌توان از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کرد.

وی با توجه به مسافر پذیر بودن گیلان و سفر سالانه هزاران نفر از مسافران و گردشگران به استان، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش ۱۰ درصدی مجموع تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم و تصادفات منجر به فوت ۲۰۴ نفر بوده که با کاهش ۱۸ درصدی و تصادفات جرحی نیز ۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان مجموع تماس‌های تلفنی مردمی با سامانه فوریت‌های پلیسی از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماس و میانگین تماس در روز را ۸ هزار و ۹۰۰ تماس عنوان کرد و افزود: ۲۴۲ هزار تماس منجر به اجرای عملیات پلیسی و بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار تماس جز تماس‌های راهنمایی و ارشاد بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه وقوع جرایم سایبری از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۵۴۱ فقره بوده، گفت: بیش از ۸۶ درصد پرونده‌های این حوزه با تلاش کارشناسان این حوزه کشف شده است.

برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز اولویت پلیس است

سردار ملکی در سخنانی به حوزه جرایم اقتصادی و کشف ۱۶۸ فقره پرونده جعل و دستگیری ۵۳ جاعل در استان اشاره کرد و اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۱۷ فقره پرونده کلاهبرداری کشف و ۸۳ کلاهبردار دستگیر شده‌اند.

وی در ادامه برخورد و مقابله با سلاح‌های غیرمجاز را اولویت‌های مجموعه انتظامی استان دانست و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۹۱ قبضه سلاح غیرمجاز توسط پلیس استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش شهروندان، پلیس برابر قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳ هزار و ۷۸۲ نفر از مخلان نظم و امنیت در گیلان دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد کاهش داشته است.

گفتنی است، در این نشست هر یک از اصحاب رسانه سوالات و نقطه نظرات خود در خصوص ارتقا امنیت استان و تعامل و همکاری مطلوب با پلیس را ارائه کردند و در پایان این برنامه از خبرنگاران فعال در حوزه رسانه تقدیر به عمل آمد.