تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3748335
شناسه : 3748335
تاریخ :
اپل تسلیم شد و بالاخره به اسپاتیفای اجازه نمایش قیمت در اپ‌استور اتحادیه اروپا را داد اقتصاد ایران: اپل در نهایت پس از نبرد حقوقی طولانی، به اسپاتیفای اجازه‌ی نمایش قیمت طرح‌هایش در اپ استور اتحادیه‌ی اروپا را صادر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اسپاتیفای از امروز قیمت طرح‌های اشتراکی خود را برای کاربران آیفون در اتحادیه‌ی اروپا نمایش خواهد داد؛ اقدامی که نتیجه‌ی نبرد قانونی چند ساله بین اسپاتیفای و اپل محسوب می‌شود.

اسپاتیفای در بیانیه‌ای رسمی می‌گوید که کاربران آیفون در اتحادیه‌ی اروپا اکنون مواردی مانند پیشنهادهای تبلیغاتی و اطلاعات قیمت‌گذاری برای هر طرح اشتراکی را خواهند دید.

نمایش قیمت‌گذاری در اپلیکیشن اسپاتیفای اتحادیه‌ی اروپا
عدم نمایش قیمت‌گذاری در اپلیکیشن اسپاتیفای اتحادیه‌ی اروپا

کاربران آیفون کماکان نمی‌توانند با کلیک روی لینک‌ها، پرداخت خود را خارج از اپ استور انجام دهند. اسپاتیفای می‌گوید که به‌جای پذیرش قوانین پیچیده‌ی توسعه‌دهندگان اپل، طرح «حقوق خدمات استریم موسیقی» را می‌پذیرد. اپل این طرح را پس از پرداخت جریمه‌ی ۱٫۸۴ میلیارد یورویی (حدود دو میلیارد دلاری) در اوایل سال ۲۰۲۴ به‌دلیل نقض قوانین ضدانحصاری و «سوءاستفاده از موقعیت غالب خود» در استریم موسیقی معرفی کرد.

مقالات مرتبط
  • اسپاتیفای روی اشتراک پولی گران‌قیمت‌تر «دیلاکس» کار می‌کند؛ کیفیت صدای بالاتر و کنترل بیشتر
  • بلومبرگ: سرویس اشتراکی Supremium اسپاتیفای امسال از راه می‌رسد

قانونی که اسپاتیفای از پذیرشش خودداری کرده، به توسعه‌دهندگان اتحادیه‌ی اروپا اجازه می‌دهد تا برای پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای خود لینک‌های خارجی درنظر بگیرند؛ اما بخشی از فروش خود از این طریق را به اپل پرداخت کنند. اسپاتیفای به‌وضوح نمی‌خواهد اینکار را انجام دهد و می‌گوید اپل «مالیات‌های غیرقانونی و غارتگرانه» را از توسعه‌دهندگان درخواست می‌کند.

اسپاتیفای از سال ۲۰۱۹ که برای اولین‌بار از اپل به‌دلیل قوانین اپ استور شکایت کرد، همواره با این شرکت در جدال حقوقی بوده است.