تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3748318
شناسه : 3748318
تاریخ :
«سامانه رستا» در کشور اجرایی می شود اقتصاد ایران: سمنان- قائم مقام وزیر صمت از اجرای طرح سامانه رستا در کشور خبر داد و گفت: اصلاح زنجیره توزیع در زمره اهداف این طرح است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی فرحی ظهر چهارشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان سمنان در اداره کل صنعت معدن و تجارت استان سمنان از تشدید نظارت بر روند عرضه و توزیع خدمات و کالاها در کشور خبر داد و ابراز کرد: سامانه رستا در کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حلقه توزیع اصلاح مکانیزم ها یکی از ضرورت‌ها است، تاکید کرد: با بهره گیری از روش‌های مختلف راهکارهایی احصا شده در استان قزوین نیز به صورت پایلوت شاهد اجرای آن بودیم که تحت عنوان سامانه رستا به زودی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه برای تسهیل در توزیع کالاها در سراسر کشور در آینده سامانه رستا راه اندازی می‌شود، گفت: این سامانه که تاکنون فقط برای توزیع لاستیک بود در گام‌های بعدی کالاهایی مانند: روغن موتور و دیگر کالاهای اساسی مردم نیز توزیع می‌شود.

فرحی با بیان اینکه در زنجیره نظارت و بازرسی باید روش‌های سنتی و غیر کارآمد که گاهی در آن آفت‌هایی نیز دیده می‌شود، کنار گذاشته شود، گفت: ارتقا سیستم‌های موجود به اینترنت و اینترانت و اپلیکیشن‌های پیشرفته در دستور کار قرار دارد.