تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3748290
شناسه : 3748290
تاریخ :
گزارش آنروا از اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مدارس غزه اقتصاد ایران: آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی از آسیبی خبر داد که اشغالگران به مدارس طی ۱۰ ماه گذشته وارد کرده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۱۰ ماه گذشته بیش از نیمی از مدارسی را که آوارگان فلسطینی در نوار غزه در آن اسکان داده شده بودند، مستقیماً بمباران کرده است.

آنروا همچنین اعلام کرد که ۶۲۵ هزار کودک در غزه از تحصیل محروم شده اند.

در این گزارش آمده است که از ۵ ساختمان مدرسه چهار تای آن هدف قرار گرفته و به طور مستقیم بمباران شده یا آسیب دیده و نیاز به ترمیم دارد.

این آژانس در ادامه با استناد به آمار ارائه شده از سوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که از چهارم ژوئیه (۱۴ تیر) دست کم ۲۱ حمله به مدارس غزه ثبت شده که سبب جان باختن بیش از ۲۷۰ نفر شده است.

این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را حین اقامه نماز صبح در مدرسه «التابعین» در شهر غزه بمباران کرد. در جریان این جنایت که از سوی بسیاری از نهادهای بین‌المللی محکوم شده بیش از ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

گفته می‌شود رژیم صهیونیستی برای این حمله از ۳ بمب دوهزار پوندی استفاده کرده و شدت آن در حدی بوده که بسیاری از اجساد تکه تکه شده‌اند و قابل شناسایی نبوده‌اند.