تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748283
شناسه : 3748283
تاریخ :
مرزهای خوزستان به روزهای شلوغی رسیدند/ ثبت تردد ۲۷۹ هزار زائر اقتصاد ایران: اهواز - در روزهای پایانی هفته، روزهای شلوغی را در مرزهای شلمچه و چذابه شاهد هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: هر چه به روز اربعین حسینی نزدیک تر می‌شویم، مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان شاهد روزهای پر ازدحامی هستند به گونه‌ای که روز به روز به تعداد زائرانی که خود را به این ۲ مرز می‌رساندند تا رهسپار کشور عراق شوند، افزوده می‌شود.

تردد ۲۷۹ هزار زائر

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شانزدهم تا بیست و دوم مردادماه ۱۴۰۳، رفت و آمد ۲۷۹ هزار و ۲۵۷ زائر در مرزهای شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی ثبت شده است.

در این مدت ورود ۵۴ هزار و ۱۵۶ زائر ایرانی به کشور و خروج ۱۸۹ هزار و ۲۶ زائر از کشور در این پایانه‌های مرزی ثبت شده است، ضمن اینکه ۱۴ هزار و ۷۱۵ زائر خارجی وارد کشور شدند و خروج ۲۱ هزار و ۳۶۰ زائر از کشور به ثبت رسید.

رفت و آمد روان در پایانه مرزی چذابه

از سوی دیگر معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی خوزستان گفت: رفت و آمد زائران حسینی در پایانه مرزی چذابه روان است و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

سرهنگ صمد کلاگر با بیان اینکه همه امکانات لازم برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مرز چذابه فراهم شده است، گفت: به دلیل گرمای هوا بسیاری از زائران ترجیح می‌دهند سفر خود را در ساعات شب انجام دهند که باعث افزایش تردد شبانه در مرز چذابه شده است.

وی با بیان اینکه پلیس با همکاری نیروهای امنیتی و امدادی، همه تمهیدات لازم را برای تأمین امنیت و آسایش زائران در نظر گرفته است، افزود: موکب‌ها در این مرز همه خدمات مورد نیاز زائران از جمله غذا، اسکان و سایر نیازهای ضروری را فراهم کرده‌اند و کارکنان فرماندهی انتظامی خوزستان در مرز چذابه و شلمچه با تمام توان تلاش می‌کنند تا ضمن برقراری نظم و امنیت، خدمتگزار شایسته‌ای برای زائران اربعین حسینی باشند.

آغاز پویش «چشم به راهیم»

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از آغاز پویش «چشم به راهیم اربعین حسینی» با نام «راه نجات» در استان خبر داد.

مرزهای خوزستان به روزهای شلوغی رسیدند/ ثبت تردد ۲۷۹ هزار زائر

محمد جولانژاد با عنوان اینکه پویش «چشم به راهیم» با نام راه نجات و با هدف کمک به جابه‌جایی ایمن زائرین اربعین حسینی و ترغیب به استراحت و پرهیز از رانندگی در شب، تبیین حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ پیاده‌روی اربعین آغاز شد، گفت: این پویش در پایانه مرزی چذابه و مجتمع خدماتی رفاهی فاطمیه واقع در کیلومتر سه محور آبادان به سربندر از ۲۲ مرداد آغاز شده و به مدت ۱۵ شب اجرا می‌شود.

وی افزود: مهمترین اهداف این پویش عبارتند از، کمک به اجرای مطلوب و تسریع اهداف سازمان در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، افزایش ایمنی در سفرهای اربعین برای خودروهای شخصی و استفاده کنندگان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی، ارائه اطلاعات متناسب با پیاده‌روی اربعین در ایستگاه‌های منتخب است.

جولانژاد کمک به اجرای مطلوب و تسریع اهداف سازمان در خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، افزایش ایمنی در سفرهای اربعین برای خودروهای شخصی و استفاده کنندگان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی، ارائه اطلاعات متناسب با پیاده‌روی اربعین در ایستگاه‌های منتخب را از دیگر اهداف مهم این پویش برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: پویش «چشم به راهیم» شامل اقدامات مختلفی از قبیل برگزاری مراسم فرهنگی، دعا، نماز جماعت، تعزیه، نمایش و سرود، توزیع بسته‌های فرهنگی، اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی، ارائه اطلاعات ضروری رانندگان و سرنشینان در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی است.

آمادگی ۵۹ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی

از سوی دیگر معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان از آمادگی ۵۹ مجتمع خدماتی و رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

محسن حق‌نیا با اشاره به آمادگی ۵۹ مجتمع خدماتی و رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی به عنوان مهمترین مراکز برای رفاه حال مسافران گفت: تأمین سوخت، اسکان و تغذیه از جمله خدماتی است که توسط مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی به زوار اربعین حسینی ارائه می‌شود.

وی افزود: زوار حسینی می‌توانند هرگونه انتقادات و مشکلات در خصوص خدمات مجتمع‌های بین راهی را به سامانه ۱۴۱ اطلاع دهند.

مرزهای خوزستان به روزهای شلوغی رسیدند/ ثبت تردد ۲۷۹ هزار زائر

پیش از این نیز معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اعلام کرده بود ۳۰ تیم گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی استان منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه فعالیت می‌کنند، علاوه بر آن جولانژاد مدیرکل این اداره کل تاکید کرد با تدابیری اندیشیده شده و اقداماتی که صورت گرفت زمان عبور زائران و تشخیص هویت آنها به کمتر از پنج ثانیه رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در تقویم رسمی کشور ۴ شهریور ماه برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.