تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748267
شناسه : 3748267
تاریخ :
مستندسازی شهدای غریب اسارت رویکردهای اصلی اجلاسیه شهدا است اقتصاد ایران: تبریز-دبیر اجلاسیه شهدای غریب اسارت آذربایجان شرقی گفت: مستندسازی شهدای غریب اسارت از محورها و رویکردهای اصلی اجلاسیه اول شهدای آزاده آذربایجان شرقی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کریم پور روز چهارشنبه در نخستین اجلاس شهدای غریب اسارت آذربایجان شرقی، جامه عمل پوشاندن به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تکرار و استمرار برگزاری یادواره‌های شهدا عنوان و اظهار کرد: در راستا و امتداد برگزاری کنگره سراسری ۱۰ هزار شهید استان در سال گذشته، تلاش‌هایی از پارسال برای برگزاری شهدای دربند اسارت آغاز شد که امیدواریم این اجلاسیه زمینه برای برگزاری سطح ملی شهدای در غربت باشد.

وی مستندسازی شهدای غریب اسارت را یکی از محورها و رویکردهای اصلی اجلاسیه اول شهدای آزاده آذربایجان شرقی بیان کرد و ادامه داد: انتظار داریم دستگاه‌های مختلف با حمایت و پای کار آمدن بسترهای لازم و کافی برای برگزاری اجلاس باشکوه سال آینده را فراهم کنند.

کریم پور از چاپ و انتشار تعداد چهار جلد کتاب با موضوع شهدای اسارت در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: با تلاش‌های انجام شده هم اکنون ۲ جلد کتاب نیز در دست تدوین بوده و مراحل پایانی برای انتشار را سپری می‌کند.

وی نامگذاری معابر و خیابان‌ها به نام شهدای غریب از سوی شهرداری‌ها، ایجاد موزه دائمی از صنایع دستی آزادگان، تهیه و تدوین مستندهای مختلف و انجام مصاحبه‌های رسانه‌ای با خانواده‌های شهدای غریب و تلاش برای خارج کردن این شهدا از غربت داخلی را جزو مطالبات مهم اجلاسیه بیان کرد.

کریم پور از شهدای غریب اسارت به عنوان شهدای مظلوم یاد کرد که دارای درجه جانبازی، اسارت و در نهایت شهادت در راه دفاع از ناموس و آب و خاک کشور شده اند.