تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748254
شناسه : 3748254
تاریخ :
نمایش عروسکی خلخال در مسیر نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کشور اقتصاد ایران: خلخال- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: نمایش عروسکی کانون پرورش فکری خلخال به مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کشور راه یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ملیحه ملک‌زاده فرد ظهر چهارشنبه در نشست با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل اظهار کرد: با اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله پایانی بخش «نمایش صحنه» نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نمایش عروسکی اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال با عنوان «کدو قلقله زن» به این مرحله از جشنواره راه یافت.

وی خاطرنشان کرد: زهرا محیطی مربی مسئول مرکز خلخال کارگردانی و ساخت عروسک‌های این اثر نمایشی را بر عهده دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با بیان اینکه در بخش استانی این جشنواره ۵۱۰ نمایش در ۲۹ استان تولید و اجرا شده بود، افزود: از مجموع این آثار تولید شده ۸۸ نمایش برگزیده استان‌ها به مرحله بازبینی کشوری معرفی شده و هیئت انتخاب این مرحله شامل حسن دادشکر، سعید زین‌العابدین، غزاله مرصوصی و فاطمه میرمحمدصادقی پس از بازبینی، ۲۷ نمایش را برای داوری مرحله اول انتخاب کرده بودند.

ملک‌زاده فرد بیان کرد: پس از پایش و ارزیابی منتخبان بازبینی توسط امیر مشهدی‌عباس نویسنده و کارگردان تئاتر، حسن دادشکر پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان و زهرا صبری نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر که داوری مرحله اولیه این جشنواره را بر عهده داشتند، ۱۵ نمایش به مرحله کشوری راه پیدا کرد و ۳ نمایش نیز به دلیل توجه به نمایش ایرانی و نمایش خیابانی مورد قدردانی قرار گرفت و در این میان اعضای کانون خلخال موفق شدند با کسب نظر داوران به مرحله نهایی جشنواره راه یابند.

وی خاطرنشان کرد: مرحله پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهریور ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.