تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3748214
شناسه : 3748214
تاریخ :
فروش مزدا EZ-6، اولین خودرو کاملا برقی ژاپنی‌ها پاییز امسال آغاز می‌شود اقتصاد ایران: سدان برقی و چشم‌نواز مزدا EZ-6 پاییز امسال راهی بازارهای بین‌المللی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اردیبهشت امسال، مزدا EZ-6 را برای بازار چین معرفی کرد؛ خودرویی برقی که با سرمایه‌گذاری مشترک مزدا و چانگان طراحی و عرضه شده است.

مزدا اکنون تایید کرده که EZ-6 اولین خودرو برقی بین‌المللی این شرکت خواهد بود. بدین ترتیب EZ-6 در ماه‌های آینده در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. اروپا احتمالا مقصد بعدی EZ-6 پس از چین خواهد بود.

نمای عقب و جانبی خودرو مزدا EZ-6
نمای سه‌چهارم جلو خودرو مزدا EZ-6
نمای عقب خودرو مزدا EZ-6 از بالا

مزدا می‌گوید EZ-6 نسخه‌ی برقی مزدا ۶ محسوب می‌شود که از فلسفه‌ی طراحی Jinba-ittai بهره می‌برد (مفهومی ژاپنی که راننده و خودرو را به‌عنوان یک عنصر واحد در نظر می‌گیرد).

کابین خودرو خودرو مزدا EZ-6
Mazda

به‌گزارش Arena EV، کارشناسان مرکز تحقیق و توسعه‌ی مزدا در اروپا، عملکرد EZ-6 را به‌طور کامل سنجیده‌اند. داخل کابین EZ-6 صفحه‌نمایش ۱۴٫۶ اینچی برای سیستم اطلاعات‌سرگرمی و نمایشگر مخصوص راننده قرار دارد.

خودرو جدید مزدا از دستیار رانندگی خودکار سطح ۲٫۵، چهار دوربین با وضوح HD و ۱۲ رادار اولتراسونیک و تراشه‌ی هفت نانومتری SA8155P کوالکام بهره می‌برد که پارک خودکار، پارک از راه دور و خروج خودکار از پارکینگ را برای خودرو فراهم می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط
  • مدل ۲۰۲۵ مزدا ۶ برای رقابت سنگین با تویوتا کمری رونمایی شد

دامنه‌ی حرکتی EZ-6 براساس معیارهای CLTC به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد که البته باید دید این عدد براساس معیارهای WLTP و EPA چقدر تغییر خواهد کرد.