تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748210
شناسه : 3748210
تاریخ :
ترانزیت از بندر دیر ۴ برابر شد اقتصاد ایران: بوشهر- رییس اداره بندر و دریانوردی دیر گفت: میزان ترانزیت بندر دیر در چهار ماهه ابتدایی امسال با افزایش ۴۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵ هزار و ۳۲۷ تن رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، راحله پورمحمد ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان واردات بندر دیر نیز در مدت یاد شده با افزایش ۷۸ درصدی به سه هزار و ۹۳۸ و میزان بارگیری نیز با افزایش ۸ درصدی به ۸۷ هزار و ۸۴۱ تن رسیده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر با بیان اینکه در چهار ماهه امسال مجموع تخلیه و بارگیری در این بندر به ۱۲۲ هزار و ۸۳۵ تن رسید، افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد نشان می‌دهد.

پورمحمد ادامه داد: همانند ادوار گذشته بخش غالب صادرات بندر دیر به مقصد کشور قطر انجام شده که از جمله اقلام صادر شده می‌توان به صیفی، سبزیجات و دام زنده اشاره کرد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر تصریح کرد: از مجموع تخلیه و بارگیری ۹۶ درصد آن از طریق شناورهای فلزی و مابقی از شناورهای چوبی انجام شده است.

پورمحمد افزود: اکنون چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر در دست احداث است که اتمام آنها به افزایش قابل‌توجه عملکرد این بندر منجر خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با بسته‌های حمایتی تعریف شده برای تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان، شاهد حضور پررنگ آنان در بندر دیر باشیم.