تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748182
شناسه : 3748182
تاریخ :
۴۵ هزار مسکن مددجویان بهزیستی در مسیر آماده سازی و تکمیل است اقتصاد ایران: زنجان- رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۴۵ هزار مسکن مددجویان بهزیستی کشور در مسیر آماده سازی و تکمیل است که به زودی به گروه‌های هدف تحویل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد قادری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۵ هزار مسکن مددجویان بهزیستی کشور فرآیند آماده سازی و تکمیل را طی می‌کند، گفت: این واحدها بعد از تکمیل به زودی به گروه‌های هدف تحویل می‌شود و در تحویل مسکن به جامعه هدف از مرز ۵۰ هزار واحد عبور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه سازمان بهزیستی برای ایجاد اشتغال جامعه هدف خود برنامه ریزی هدفمند دارد، افزود: با وجود اینکه ایجاد اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی نیازمند مناسب سازی و تناسب سازی است، این امر با مجاهدت همکاران، کمک دولت و همراهی مجلس از مبلغ سه هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان در جهش اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی معلولان رسیدیم که رشد و جهش خوبی در اعتبارات تسهیلاتی اشتغال سازمان بهزیستی اتفاق افتاده است‌.

قادری افزود: در حوزه اشتغال هم درصدها نشان می‌دهد که در سه سال گذشته، حداقل از ۳۲ درصد تا میانگین ۱۶۰ درصد رشد قابل توجهی داشتیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه در ۱۷ اردیبهشت سال جاری آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت در سراسر کشور برگزار شد که نتایج آن طی هفته‌های گذشته اعلام و در مرحله گزینش قرار گرفته‌اند، افزود: از سه شرکت کننده یک نفر در ۴۶ دستگاه اجرایی متقاضی نیرو جذب می‌شود.

قادری با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی تلاش می‌کند با محوریت ظرفیت‌سازی اجتماعی طرح‌های مختلفی را در سطح ملی و استانی اجرا و دغدغه‌ها و آسیب‌های جامعه هدف را یکی پس از دیگری برطرف کند، ادامه داد: سازمان بهزیستی یک نهاد و یک سازه استراتژیکی است که از پیش از تولد تا دوره سالمندی مأموریت‌های متنوعی و متکثری را انجام می‌دهد و در حال حاضر حدود ۷.۹ میلیون نفر زیر چتر حمایتی سازمان بهزیستی هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سه سال خدمت دولت شهید جمهور ۲۴۰ درصد بودجه سازمان رشد داشت و در طی این مدت جهش‌های جدی در حوزه اشتغال و مسکن اتفاق افتاده است.