تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3748175
شناسه : 3748175
تاریخ :
تولید نهال‌های زودرس از طریق کشت بافت اقتصاد ایران: فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید نهال‌های باکیفیت و زودرس با بهره‌گیری از کشت بافت شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید مجتبی حسینی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تولید نهال برای مصارف باغبانی و زیست‌فناوری را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت نام برد و اظهار کرد: ما با بهره‌گیری از دانش و تخصص خود، موفق شدیم فرآیند تولید نهال را که پیش از این حدود دو سال طول می‌کشید، به ۶ ماه کاهش دهیم. عمده محصولات ما به مناطق روستایی و دورافتاده ارسال می‌شود، چرا که امروزه تمایل به ایجاد باغات بیشتر در این مناطق وجود دارد.

وی با اشاره به عرضه نهال‌های تولیدی این شرکت در استان‌های کردستان، لرستان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و شرقی، گلستان، اصفهان، قم، البرز و تهران، خاطر نشان کرد: در حال حاضر، میزان تسهیلات و حمایت‌های مالی ارائه شده از سوی معاونت علمی به شرکت‌های دانش‌بنیان کافی به نظر نمی‌رسد و پیشنهاد می‌شود که با توجه به نیازها و شرایط فعلی، سقف این تسهیلات افزایش یابد تا شرکت‌ها بتوانند با خیالی آسوده‌تر به فعالیت خود ادامه دهند.