تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748163
شناسه : 3748163
تاریخ :
محدودیت های جدید برای پذیرش دانش آموزان اتباع در مدارس اصفهان اقتصاد ایران: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: مدارس استان اصفهان در سال تحصیلی جدید باید ۲۰ درصد از ظرفیت خود را به اتباع خارجی اختصاص دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان‌نثاری صبح چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی اتباع خارجی، اظهار داشت: آنچه که برای ما مهم است ساماندهی اتباع خارجی بر مبنا و در چارچوب ضوابط مشخص شده است.

وی ادامه داد: بایستی حرف مردم را شنید و به آن توجه کرد، اکنون به دلیل حضور اتباع خارجی در کشور و استان نارضایتی‌هایی برای مردم به وجود آمده که وظیفه ما برنامه‌ریزی جامع در راستای رفع نارضایتی‌های عمومی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر ساماندهی اتباع خارجی در استان، اظهار کرد: ساماندهی اتباع چند وجهی است، در برخی جنبه‌ها موفق و در برخی دیگر از جنبه‌ها ناموفق عمل شده است، برای مثال در طرد اتباع خارجی غیرمجاز از استان‌ها موفق و در جلوگیری از بازگشت مجدد آنان به کشور ناموفق هستیم که همین موضوع مسئله طرد اتباع را دچار مشکل می‌کند.

جان‌نثاری ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم در راستای ساماندهی اتباع خارجی، گفت: دولت سیزدهم بلندترین و مستحکم‌ترین گام در ساماندهی اتباع خارجی را برداشت و در حال حاضر بایستی اصول ساماندهی اتباع اعمال شود.

وی تأکید کرد: به هیچ وجه از ضوابط قانونی کوتاه نخواهیم آمد و بر رعایت قوانین و ضوابط ملی خود را متعهد می‌دانیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: اگر ساماندهی اتباع خارجی با تفکیک وظایف دستگاه‌ها و نهادهای مختلف همراه باشد بدون شک در این امر موفق خواهیم شد.

جان‌نثاری ضمن بیان اینکه ساماندهی اتباع خارجی رُکن اساسی است، اظهار کرد: خلع‌های قانونی استانی در راستای طرد اتباع همراه با اقدامات انجام شده به صورت مفصل مکتوب و به وزیر کشور منعکس شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اضافه کرد: سال گذشته مدارس استان مجاز بودند حداکثر ۴۰ درصد از ظرفیت خود را به اتباع خارجی اختصاص دهند اما در سال تحصیلی جدید بایستی این میزان به ۲۰ درصد کاهش یابد.

جان‌نثاری افزود: البته ۲۰ درصد حضور اتباع حداکثر میزان حضور اتباع در مدارس است همچنین انتظار می‌رود در سال‌های آینده این میزان کاهش یابد.