تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3748128
شناسه : 3748128
تاریخ :
آغاز سفرهای عمره در انتظار چیست؟ اقتصاد ایران: رئیس سازمان حج و زیارت آخرین وضعیت آغاز اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده را اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته توسط سازمان حج و زیارت قرار بود نخستین گروه از زائران عمره مفرده پس‌ از 8 سال ساعت 2:30 بامداد 13 دی ماه سال گذشته عازم سرزمین وحی شوند اما پس‌ از اعلام تأخیر در اعزام زائران، همه پروازهایی که قرار بود از تهران، مشهد و اصفهان انجام شود به‌طور کلی لغو و در نهایت وجوه واریزی متقاضیان به حسابشان بازگردانده شد. 

اما پس از رایزنی مسئولان ایران با عربستان و رفع مشکلات فنی رخ داده، عربستان مجوز پروازهای هواپیمایی ایران را صادر کرد و از  3 اردیبهشت زمینه اعزام 5000 عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی فراهم شد. 

با آغاز سفرهای حج تمتع، طبق روال هر ساله در عربستان اعزام سفرهای عمره، متوقف و ازسرگیری سفرهای عمره ایرانیان به بعد از مذاکره با وزارت حج عربستان موکول شد. 

اکنون با انجام تفاهمات اولیه بین ایران و عربستان، زمینه آغاز سفرهای عمره مفرده فراهم شده است و سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرده است که در انتظار اعلام نرخ بلیت توسط سازمان هواپیمایی کشوری، انجام مقدمات و تایید پروازها با کشور میزبان از سوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با بیان اینکه  استفاده از فرودگاه طائف نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: با اعلام نرخ بلیت و رزرو مسکن، قیمت گذاری بسته‌های سفر عمره اعلام و عملیات اعزام زائران آغاز خواهد شد.

گام‌های پایانی برای برگزاری سفرهای عمره

به گزارش تسنیم، پیش از مناسک حج تمتع، هزینه عمره مفرده در سال جاری 40 میلیون و 600 هزار تا 42 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده بود. 

انتهای پیام/