تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3748103
شناسه : 3748103
تاریخ :
طراحی ۱۰ ایستگاه مترو در منطقه ۱۵ تهران اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۵ از طراحی ۱۰ ایستگاه مترو در قالب دو خط ۸ و ۹ در منطقه ۱۵ خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد شیری؛ شهردار منطقه 15 تهران در نشست خبری خود که صبح امروز در محل پردیس بانوان این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: پردیس بانوان منطقه 15 حدود دو سال پیش بدون استفاده بود اما با تلاش همکاران در منطقه 15 و رفع نواقص بیش از یک سال است که از بازگشایی آن می‌گذرد و در این مدت مورد استفاده بانوان در منطقه قرار گرفته است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی پردیس بانوان در منطقه 15 گفت: این محدوده نخستین بوستان بانوان در شهر تهران است که مساحتی حدود 27 هکتار دارد و با توجه به امکاناتی که در این مجموعه پیش‌بینی شده است، یک مجموعه بی‌نظیر است.

شهردار منطقه 15 تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در منطقه 15 در این دوره از مدیریت شهری گفت: در سال گذشته ما رکوردهای خوبی را در قالب طرح "من شهردارم" و صدور پروانه ساختمانی داشته‌ باشیم و در بین مناطق تهران رتبه‌های خوبی را کسب کردیم.

شیری ادامه داد: توزیع آسفالت در سطح معابر و خیابان‌های منطقه 15 یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه 15 در سال گذشته محسوب می‌شود که امسال بنا داریم رکوردهای جدیدی را در قالب صدور پروانه ساختمانی و توزیع آسفالت داشته باشیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی اجرای پروژه‌های شهری در سال جاری گفت: از سال گذشته 15 پروژه به امسال منتقل شده و 15 پروژه جدید نیز در سال 1403 طراحی شده است و ان‌شاءالله طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این پروژه‌ها اجرا می‌‌شود.

شهردار منطقه 15 تهران با اشاره به تمهیدات صورت گرفته از سوی شهرداری منطقه 15 در آستانه اربعین حسینی در کربلا و پیاده‌روی جاماندگان از مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: بخشی از خدمات در مسیر جاماندگان اربعین حسینی توسط شهرداری منطقه 15 انجام می‌شود همچنین امسال شهرداری منطقه 15 معین قرارگاه مرزی شلمچه خواهد بود تا بتواند خدمات قابل توجهی به زائران حسینی ارائه کند.

شیری ادامه داد: شهرداری منطقه 15 طی دو سال گذشته به لحاظ رقم بودجه‌ای بین 2 الی 3 منطقه تهران بوده است و با تاکید شهردار تهران اعتبارات خوبی برای این منطقه اختصاص داده شده است و در قالب طرح "من شهردارم" نیز توفیقات خوبی را کسب کرده است، به طوری که سال گذشته 113 پروژه و امسال 153 پروژه در قالب طرح "من شهردارم" و با افزایش اعتبار 50 درصدی طراحی شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های توسعه محلی در قالب طرح "من شهردارم" گفت: 54 درصد از پروژه‌های توسعه محله‌ای تا پایان شهریور به پیشرفت 85 تا 90 درصد خواهند رسید و نیمه اول سال بخش عمده‌ای از پروژه‌ها افتتاح خواهد شد.

شیری به سایر پروژه‌های پیش بینی شده در سال جاری در منطقه 15 اشاره کرد و افزود: امکان دسترسی اتوبان امام علی(ع) به مشیریه سال گذشته عملیاتی، اجرا و بازگشایی شد و امسال این پروژه تکمیل خواهد شد. علاوه بر اینکه احداث مجموعه‌های ورزشی در محله هاشم‌آباد و کیان‌شهر (شهرک جمهوری) طراحی شده است که این مجموعه‌ها نیز در بازه زمانی پیش‌بینی شده عملیاتی و اجرا خواهند شد.

وی به موضوع مرمت و بهسازی فرهنگسرای خاوران نیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه دومین فرهنگسرای سطح شهر تهران است که 30 سال از زمان احداث آن می‌گذرد و طبعاً نیاز به رسیدگی اساسی داشته و به همین جهت اقدامات لازم جهت محوطه‌سازی این مجموعه آغاز شده است.

شهردار منطقه 15 تهران به احداث سه مخزن در منطقه 15 در راستای رفع تنش آبی اشاره کرد و افزود: یکی از این مخازن در مرحله اتمام قرار دارد و امیدواریم دو مخزن دیگر نیز طبق زمان‌بندی به اتمام برسد و در سال آینده مشکلی را در قالب تنش آبی جهت آبیاری فضای سبز در منطقه نداشته باشیم.

شیری به احداث سوله‌های اسکان کارگری در منطقه 15 اشاره کرد و گفت: در نواحی سه و پنج و شش سالن‌ها و سوله‌های اسکان کارگری احداث خواهد شد.

وی به احداث خط هشت مترو تهران در منطقه 15 پرداخت و گفت: اسفندماه گذشته با حضور شهردار تهران خط هشت تهران کلنگ‌زنی شد و در موقعیت‌های جغرافیایی تجهیز کارگاه صورت گرفته است همچنین خط 9 مترو تهران نیز از منطقه 15 خواهد گذشت و زمین‌هایی برای این خط پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه 15 تهران توضیح داد: در قالب دو خط 8 و 9، 10 ایستگاه در منطقه 15 پیش‌بینی شده و تمام منطقه تحت پوشش سامانه مترو قرار خواهند گرفت.

شیری درباره آخرین وضعیت ترافیک "سرای ایرانی" گفت: همزمان با بهره‌برداری این مجموعه اخباری مبنی بر ترافیک سنگین منتشر شد، واقعیت این بود که تنها در دو جمعه ترافیک در این محدوده ایجاد شد و در مابقی روزها شرایط به صورت عادی بود و هم‌اکنون نیز هیچ مشکلی جهت تردد خودروها در این محدوده وجود ندارد.

وی گفت: علی‌رغم همه این شرایط تمهیدات جهت احداث زیرگذر و روگذر در محدوده مسعودیه و والفجر پیش‌بینی شده که طراحی آن در حال انجام است.

شهردار منطقه 15 تهران همچنین به اقدامات صورت گرفته و رفع معارضین ملکی در محدوده پروژه شهید شوشتری پرداخت و گفت: هیچ معارض ملکی در منطقه 15 در محدوده پروژه شوشتری وجود ندارد و تمام معارضین ملکی و غیرملکی در این محدوده رفع شده است و ان‌شاءالله این پروژه بنا بر اعلام شهرداری طبق زمان‌بندی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شیری در ادامه نشست خبری به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی در منطقه 15 پرداخت و گفت: در این ارتباط نیز با افزایش ظرفیت یاورشهرها اقدامات خوبی درجهت جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر صورت گرفته است و امسال بالغ بر دو هزار و 600 نفر از این افراد جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

انتهای پیام/