تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3748088
شناسه : 3748088
تاریخ :
نگاه ویژه "برنامه هفتم توسعه" به صنعت فضایی ایران اقتصاد ایران: رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به احکام بسیار متعدد برنامه هفتم توسعه در زمینه پایگاه، آزمایشگاه، زیرساخت و حتی تعداد ماهواره‌هایی که باید در قالب منظومه ساخته شود افزود: احکام قانونی درباره صنعت فضایی بسیار روشن است

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، حسن سالاریه؛ معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران اظهار کرد: صنعت فضایی با شتابی کار را در دولت سیزدهم آغاز کرد و نگاه مثبتی را شخص رئیس جمهور شهید به صنعت فضایی داشت که نگاه حمایتی، معقول، دقیق و درست بود.

وی افزود: نقش‌آفرینی صنعت فضایی مکرر در سخنرانی‌های شهید رئیسی آمده است به این ترتیب که در صنعت فضایی باید بخش خصوصی نقش آفرینی و پرتاب‌ها افزایش پیدا کند و در این فناوری به تثبیت برسیم و برای کشور اقتصادی باشد.

سالاریه اضافه کرد: نگاه رئیس جمهور شهید به همه بخش‌های وزارت ارتباطات و به حوزه سازمان فضایی تسری پیدا کرد و حاصل آن پرتاب‌هایی شد که به لحاظ عدد، رقم و آماری بالاتر از دولت‌های گذشته بوده است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ورود بخش خصوصی به صنعت ساخت ماهواره افزود: اگر ما بخواهیم این نقش آفرینی مثبت را در صنعت فضایی داشته باشیم و جایگاه خودمان را در جهان تثبیت کنیم و به نقطه اقتصادی و غیرقابل بازگشت برسیم آن مسیر با شتاب و سرعت بیشتری باید ادامه پیدا کند تا در دنیا بتوانیم به عنوان بازیگر شناخته شده و قابل اعتماد رسمی خودمان را معرفی کنیم.

وی گفت: باید مجموعه قرارداد‌هایی که با بخش خصوصی داریم با شدت و قدرت ادامه پیدا کند و پایگاه فضایی‌مان با قدرت ادامه فعالیت دهد و همه مراحلش برنامه‌ریزی شود.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به احکام بسیار متعدد برنامه هفتم توسعه در زمینه پایگاه، آزمایشگاه، زیرساخت و حتی تعداد ماهواره‌هایی که باید در قالب منظومه ساخته شود افزود: با توجه به توجهات اکیدی که آقای پزشکیان به قوانین بالادستی دارد احکام قانونی درباره صنعت فضایی بسیار روشن است.

سالاریه گفت: برای موفقیت باید سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های دولت با قوت ادامه پیدا کند و مسیر بخش خصوصی را هموار کنیم تا بتواند در این صنعت نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: از بابت خطر‌های فناوری و مسائل و فشار‌های سیاسی به هیچ وجه نباید بهراسیم و عقب‌نشینی کنیم و بدون واهمه، خطر‌ها را با تمام قوا بپذیریم و ماهواره‌ها را بسازیم و در مدار قرار دهیم و کیفیت ساخت ماهواره‌ها را افزایش دهیم تا بازیگری جدی و نقش آفرین در جهان شویم هم در مدار‌های ارتفاع پایین که برای ماهواره سنجشی بسیار ضروری است و هم در مدار‌های ارتفاع بالا که برای ماهواره‌های ارتباطی و مخابراتی است.

سالاریه اضافه کرد: باید بتوانیم از منابع ارزشمند سایر کرات بهره‌برداری کنیم و نگاه‌مان به این صنعت صرفاً اقتداری نباشد بلکه باید نگاه اقصادی داشته باشیم تا این صنعت را در کشور رشد دهیم.

انتهای پیام/