تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3748068
شناسه : 3748068
تاریخ :
افزایش ۳۰ درصدی مسافران مترو در مهرماه اقتصاد ایران: قائم‌مقام عملیات شرکت متروی تهران با بیان اینکه با شروع سفرهای دانشجویی و دانش‌آموزی تا ۳۰ درصد افزایش مسافر خواهیم داشت که به تدریج تا آبان رخ می‌دهد، گفت: تیم‌های فنی در حال رفع نواقص ناوگان هستند تا با آمادگی ۹۸ درصد به بالا در خدمت مردم باشیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجید رستمی در نشست کمیته تخصصی استقبال از مهر با بیان اینکه شرکت بهره‌برداری مترو طبق برنامه هر سال نسبت به تغییر ظرفیت سفرها اقدام می‌کند، اظهار کرد: برای اینکه در ماه پر تردد مهر بتوانیم ظرفیت‌سازی کنیم حرکت قطارهای فوق‌العاده را پیش‌بینی کرده‌ایم، در این راستا تیم‌های فنی در حال رفع نواقص ناوگان هستند تا با هماهنگی 98 درصد به بالای ناوگان در خدمت مردم باشیم.

وی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری برای دانش‌آموزان سفر اولی‌ نیز برنامه‌ دارد که بر این اساس همکارانمان در مترو استقبال ویژه‌ای از آنها خواهند کرد و ضمن معرفی محیط مترو، نکات ایمنی را هم به آنها گوشزد خواهند کرد.

رسمتی درباره کاهش سر فاصله حرکت قطارها نیز گفت:با توجه به اینکه ظرفیت جدیدی به ناوگان اضافه نشده در تلاش هستیم از ظرفیت موجود به شکل بهینه استفاده کنیم.

وی درباره رایگان شدن بلیت مترو در مهرماه اظهار کرد: درباره این موضوع بر اساس آنچه شهرداری به ما ابلاغ می‌کند عمل خواهیم کرد؛ رسم سال‌های گذشته این بود که در نیمه اول سال برای دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان باشد، امسال هم منتظر خروجی جلسات هستیم و طبق مصوبه‌ای که ابلاغ شود، اقدام خواهیم کرد.

قائم‌مقام عملیات شرکت متروی تهران با اشاره به افزایش مسافران مترو با آغاز ماه مهر گفت: با شروع سفرهای دانشجویی و دانش‌آموزی تا 30 درصد افزایش مسافر خواهیم داشت که به تدریج تا آبان رخ می‌دهد؛ با توجه به باری که به شبکه افزوده می‌شود، در ساعات پیک و در ایستگاه‌های تقاطعی و تبادلی، ازدحام جمعیت درجا‌به‌جایی‌ها وجود دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی داریم زمان‌های رسیدن قطار به این ایستگاه‌ها را یه گونه‌ای مدیریت کنیم که کمترین همزمانی ورود قطارها صورت گیرد و ازدحام جمعیت کمتری ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: 1279 دستگاه پله برقی در شبکه مترو وجود دارد که بزرگترین شبکه پله برقی در خاورمیانه است. در حال حاضر کمتر از 2 درصد آنها از مدار خارج هستند و سعی داریم با ایمن‌سازی و اورهال بالای 98 درصد از پله‌های برقی را به مدار بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/