تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3748053
شناسه : 3748053
تاریخ :
اعزام تیم پرستاری از مشهد جهت خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین اقتصاد ایران: مشهد- مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تیم ۴۰ نفره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در راستای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین به عراق اعزام شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد صادقی اظهار کرد: تیم ۴۰ نفره پرستاری این دانشگاه، در راستای خدمت‌رسانی به زائران پیاده اربعین به عراق اعزام شد و تا ششم شهریور ماه امسال خدمت‌رسان زائران پیاده حسینی هستند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پرستاران اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در طول زمان حضور در این کشور و همچنین مناطق مرزی خدمات آموزشی و درمانی حوزه پرستاری را به زائران پیاده حسینی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه خدمات حوزه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مشارکت بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: خدمات پرستاران اعزامی از مشهد در مناطق مرزی، مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا و شهرهای زیارتی عراق خواهد بود، خدماتی که در بازه زمانی ۲۳ مرداد ماه تا ۶ شهریور ماه سال جاری خدمات در ایستگاه‌های سلامت فعال شده در این مکان‌های معین شده ارائه می‌شود.

صادقی ادامه داد: همچنین برای این ایام حضور تیم‌های واکنش سریع به‌خصوص در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین پیش بینی شده تا که در صورت نیاز خدمت مورد نظر به‌موقع و در محل حضور زائر انجام شود.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: تعداد پرستاران متقاضی خدمت به زائران پیاده حسینی بیشتر از عدد اعلامی بود، اما با توجه به علاقه‌مندی پرستاران تمامی شهرها و استان‌های کشور تعداد ۴۰ نفر از آنها طبق عدد معین شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این مأموریت ویژه اعزام شدند.

وی با ذکر این نکته که پرستاران اعزامی به مأموریت ویژه اربعین به مدت ۱۵ روز خدمت‌رسان زائران پیاده حسینی هستند، تأکید کرد: این افراد ۲ روز پس از اربعین حسینی به مشهد باز می‌گردند تا در کنار سایر نیروهای کادر پرستاری بیمارستان‌ها خدمت‌رسان زائران پیاده رضوی باشند.

صادقی گفت: همه ساله خدمات پرشماری در مأموریت‌های ویژه حوزه پرستاری ارائه می‌شود که یکی از زمان‌‎ها روزهای منتهی به اربعین حسینی بوده است.