تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3748009
شناسه : 3748009
تاریخ :
ابراز تشکر نبی از باشگاه ذوب‌آهن اقتصاد ایران: نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال از باشگاه ذوب‌آهن بابت همکاری برای برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر تشکر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی محمدنبی درباره آخرین وضعیت میزبانی تیم ملی فوتبال از قرقیزستان در نخستین بازی از مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا، اظهار داشت: جا دارد از همکاری بسیار خوب باشگاه ذوب‌آهن اصفهان تشکر کنم، به ویژه مهندس مهدی کوهی ریاست کارخانه و همچنین نیما نکیسا مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن. همانطور که می‌دانید به دلیل اینکه ورزشگاه آزادی شرایط لازم برای میزبانی دیدار تیم ملی ایران برابر قرقیزستان در 15 شهریور ماه را نداشته است و ندارد، تصمیم گرفتیم این دیدار در اصفهان برگزار شود.

وی در ادامه افزود: البته گزینه‌هایی مثل ورزشگاه امام رضا (ع) را در نظر داشتیم و با اینکه این ورزشگاه از شرایط استاندارد نیز برخوردار است، همزمان با حضور زائران در مشهد بود و حدود 10، 11 میلیون نفر حضور خواهند داشت، بنابراین با توجه به مشورت با مهدی تاج این دیدار در اصفهان و به میزبانی هیئت استان اصفهان برگزار خواهد شد. بخشی از استانداردهای مدنظر AFC باید در ورزشگاه فولادشهر لحاظ می‌شد که کار مستمری صورت گرفته است. اعتباراتی که کارخانه ذوب‌‌آهن به ورزشگاه فولادشهر اختصاص داد، باعث شد سرعت کار بالا برود. نزدیک به 17 مورد ایراد وجود داشت که کم کم اصلاح شده و چند مورد بیشتر باقی نمانده است. هفته آینده نماینده AFC به تهران می‌آید و سپس عزیمت به شهر اصفهان خواهد داشت تا از ورزشگاه فولادشهر و هتل‌های محل اقامت تیم‌ها بازدید کند. استادیوم زیر ذره‌بین خواهد بود و ایشان دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده بازدید می‌کند و سپس به مالزی می‌رود.

نایب اول رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: ورزشگاه یک هفته قبل از بازی باید در اختیار نمایندگان AFC قرار بگیرد. فقط برگزاری بازی در زمین مسابقه نیست و موضوعات مختلفی شامل مارکتینگ، مدیا، امنیت و ... را خواهد داشت. با کمکی که فدراسیون فوتبال می‌رساند و همراهی دوستان در اصفهان کارها انجام خواهد شد. بازی اول تیم ملی بسیار مهم است و خوشبختانه کارت زردهای اول بازیکنان بخشیده است. برای ما مهم است که دیدار اول را با قدرت پیش ببریم. تیم ملی دوازدهم شهریور ماه به اصفهان می‌رود و چند روزی در این شهر تمرین می‌کند و در تاریخ پانزدهم همین ماه به مصاف قرقیزستان می‌رود. تیم ملی در تاریخ هفدهم شهریور ماه مستقیم از اصفهان راهی العین امارات می‌شود تا بیستم شهریور ماه با تیم ملی این کشور روبه‌رو شود و بیست‌ودوم همین ماه نیز به تهران بازمی‌گردیم. امیدواریم با توجه به اینکه اصفهان در میزبانی بهترین شرایط را داشته است در این دیدار نیز بتوانیم از میزبانی اصفهان و هواداران فهیم استفاده کنیم. بار دیگر باید از همه کسانی که در این مدت زحمت کشیدند، تشکر کنم. قطعاً جلساتی در اصفهان برگزار خواهد شد تا کار را به خوبی در این شهر به ثمر برسانیم.

نبی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است تیم‌های دیگر در این ورزشگاه بازی کنند یا نه، گفت: استاندارد AFC‌ این است که از هفت روز قبل از بازی هیچ دیداری برگزار شود. ذوب‌آهن در تاریخ دوم شهریور ماه میزبان است و سپس ورزشگاه در اختیار AFC خواهد بود. تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان نیز به لحاظ قانونی یک روز قبل از مسابقه یک جلسه تمرینی در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌کنند.

در ادامه اظهارات نبی، علی طاهری رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که آقای نبی گفت اصفهان برای نخستین بار میزبان بازی تیم ملی است و امیدواریم با تلاش‌های مسئولان و حمایت فدراسیون فوتبال میزبانی شایسته‌ای از نخستین بازی تیم ملی در این مرحله داشته باشیم و ان‌شاء‌الله با نتیجه خوب قدم اول را خوب بردارد. اصفهان میزبان مسابقات باشگاهی متعددی بوده است و از این حیث از فدراسیون و مهدی تاج و نبی برای اعتماد به اصفهان تشکر می‌کنیم. جا دارد از زحمات مجموعه ذوب‌آهن برای رفع نواقص ورزشگاه تشکر کنیم.

ادامه دارد ...