تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3747995
شناسه : 3747995
تاریخ :
لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نگهداری چمن ورزشگاه‌ها اقتصاد ایران: رئیس پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال گفت، می‌توانیم با برگزاری کلاس‌های آموزشی در نگهداری بهتر از چمن ورزشگاه‌ها تلاش کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

سعید فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره مشکلات ورزشگاه‌های کشور در آستانه بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر اظهار داشت: بزرگترین مشکل ما در به وجود آمدن چنین شرایطی، عدم مدیریت صحیح است و در حال حاضر هم مدیریت ورزشگاه‌ها و مدیران باشگاه‌ها باید پاسخگو وضعیت موجود باشند، چون به هر حال هر ورزشگاهی که میزبان مسابقه‌ای است، در اختیار یک یا دو تیم هست، بنابراین مدیران آن باشگاه‌ها و مدیریت مجموعه باید برای حفظ و نگهداری چمن ورزشگاه‌ها هم برنامه‌ریزی کنند.

 

وی ادامه داد: متأسفانه تمام فکر و ذکر مدیران عامل باشگاه‌ها روی جذب بازیکن است و هیچ توجهی به مواردی که گفتم ندارند، در صورتی که می‌توانند با یک برنامه‌ریزی و هماهنگی درست، بخشی از زمان کاری خود را به حفظ و ترمیم چمن‌ اختصاص دهند. به هر حال کشور ما به لحاظ آب و هوایی شرایط خاص خود را دارد و اگر ما همه چیز را به حال خود رها کنیم، گرمای بیش از حد باعث می‌شود اکثر ورزشگاه‌ها مشکل چمن پیدا کنند.

رئیس پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ با اشاره برگزاری کلاس‌های مختلف که از سوی فدراسیون فوتبال زیر نظر فیفا برگزار می‌شود، تصریح کرد: طی یک سال ما شاهد هستیم که فدراسیون انواع و اقسام کلاس‌های دانش‌افزایی برای مربیان، داوران و ... را برگزار می‌کند. برای حفظ کیفیت و نگهداری چمن هم می‌توانیم برای افراد ذیربط کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم. من این کار را زمانی که در سازمان لیگ مسئولیت داشتم دو بار انجام دادم، اما بعد از آن دیگر شاهد برگزاری این کلاس‌ها نبوده و نیستیم.

فتاحی در پایان گفت: چمن‌هایی که در ورزشگاه‌های ما وجود دارد همه سردسیری هستند و نیاز است که با توجه به کیفیت چمن‌ها، برای حفظ آن برنامه‌ریزی کنیم، برای مثال در ورزشگاه‌های بزرگ دنیا هم که مسابقات سنگین برگزار می‌کنند، بعد از برگزاری بازی‌ها، روی چمن‌ها بذر می‌پاشند تا کیفیت چمن حفظ شود، در حالی که ما برای نگهداری از چمن ورزشگاه‌های خودمان، این کار را انجام نمی‌دهیم.

انتهای پیام/