تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3747982
شناسه : 3747982
تاریخ :
تاکسی خودران چینی در خیابان های آمریکا تردد می کند اقتصاد ایران: استارتاپ خودروی خودران چینی «وی راید»(WeRide) تاییدیه ایالت کالیفرنیا برای آزمایش خودروهای خودرانش همراه سرنشین را دریافت کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، این اقدام در حالی انجام شده که شرکت تصمیم دارد ۵ میلیارد دلار از عرضه اولیه سهام در بورس نیویورک را جمع آوری کند و از سوی دیگر دولت آمریکا نیز در پی ممنوعیت خودروهایی با سیستم های چینی است.

کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا(CPUC) در اوایل ماه جاری مجوزی ۳ ماهه برای وی راید صادر کرده که به آن اجازه می دهد مسافران را همراه یک وسیله نقلیه آزمایشی با و بدون راننده جابه جا کند. وی رایت اجازه ندارد این سفرها را به عموم مردم پیشنهاد و یا هیچ گونه هزینه ای از افراد دریافت کند.

استارتاپ چینی ۱۲ وسیله نقلیه فعال دارد که در منطقه سن خوزه و اطراف آن فعالیت می کنند. توسعه و تجاری سازی تاکسی های رباتیک در آمریکا با توجه به موانع حقوقی سخت تر از تصور است.

شرکت وایمو که زیرمجموعه آلفابت است، هم اکنون ناوگانی شامل ۷۰۰ خودروی خودران است و تنها شرکت آمریکایی فعال در حوزه تاکسی های رباتیک بدون راننده در این کشور است که هزینه دریافت می کند.

شرکت وی راید در سال ۲۰۱۷ میلادی تاسیس شده و نخستین بار در سال ۲۰۲۱ میلادی مجوز حمل ونقل مسافر برای آزمایش وسایل نقلیه اش دریافت کرده است.