تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3747963
شناسه : 3747963
تاریخ :
پاشنه آشیل آزاردهنده استقلال و پرسپولیس و انتظار از مالکان جدید اقتصاد ایران: مالکان استقلال و پرسپولیس در شرایطی در تلاش برای تامین هزینه میلیاردی جذب بازیکن هستند که هیچ خبری از تلاش آنها برای بهبود زیرساخت های اولیه برای حل دغدغه مدیران وجود ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ بیست و جهارم فوتبال کشور در حالی آغاز می‌شود که پرسپولیس و استقلال پس از سال‌ها خانه به دوشی در وزارتخانه‌های مختلف بالاخره خصوصی سازی شدند تا بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور مسئولیت آنها را بپذیرند.

کنسرسیوم بانکی سراغ پرسپولیس رفت تا ۸۵ درصد از سهام این باشگاه را خریداری کند و مشکلات اولیه سرخپوشان در ثبت شرکت حقوقی و همچنین حل و فصل مشکلات مربوط به دریافت مجوز حرفه‌ای از سوی AFC را حل کند.

اتفاقی مشابه با آنچه هلدینگ خلیج فارس برای باشگاه استقلال پدید آورد تا این تیم نیز خیلی زود بتواند موانع مربوط برای حضور در اولین دوره لیگ نخبگان آسیا را از پیش رو بردارد.

مالکان سرخابی در اولین اقدام خود سعی بر پرداخت بدهی‌های جاری داشتند که در این زمینه نیز موفق بودند. طبق گفته رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تمام بندهای مندرج در قرارداد فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تمام اعضای تیم پرداخت شد تا آنها با بدهی «صفر» برای لیگ بیست و چهارم اقدام کنند.

استقلال هم توانست بخش قابل توجهی از بدهی‌های خود را قبل از عقد یا تمدید قرارداد با بازیکنان در نقل و انتقالات تابستانی پرداخت کند تا ریخت و پاش مالکان دو تیم پرطرفدار پایتخت به چشم بیاید. همین موضوع نیز کمک کرد تا آبی‌پوشان پایتخت خریدهای قابل توجهی نظیر رامین رضائیان، سامان فلاح، دیدیه اندونگ، میلاد زکی‌پور و محمدحسین اسلامی و… داشته باشند.

پرسپولیس نیز با وجود از دست دادن بازیکنانی همچون علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی فر و… توانست ایوب العملود، فرشاد احمدزاده، الکسی گندوز و علی علیپور را به خدمت بگیرد تا نشان دهد مشکل مالی چندان برای این تیم به لطف کنسرسیوم بانکی مطرح نیست.

پاشنه آشیل آزاردهنده استقلال و پرسپولیس و انتظار از مالکان جدید

با این حال انتظار از بحث خصوصی سازی سرخابی‌ها به مراتب بالاتر از پرداخت دیون و حل و فصل گره‌های مالی در بازار نقل و انتقالاتی است.

به‌طور مثال استقلال و پرسپولیس با آگاهی از نداشتن ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان بازی‌های خود هیچ تصمیمی برای حل این مشکل نگرفتند تا آنها بار دیگر خانه به دوشی را برای یافتن استادیوم جهت میزبانی تجربه کنند. پرسپولیس به اراک می‌رود تا پذیرای ذوب آهن اصفهان در هفته اول باشد. استقلال تهران نیز در هفته دوم میزبانی خود را در مشهد یا قزوین انجام خواهد داد.

دو تیم همچنان دغدغه محل تمرین دارند تا استقلال برای حل این مشکل قراردادی نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان برای در اختیار داشتن چمن شماره دو ورزشگاه آزادی برای یک فصل عقد کند و پرسپولیس هم همچنان دنبال چمن تمرین دوم غیر از ورزشگاه شهید کاظمی است.

آنچه از مالکان استقلال و پرسپولیس انتظار می‌رود فراتر از رضایت هوادار در فضای مجازی است. بدون شک سرخابی‌های پایتخت با خروج از نگاه دولتمردان نیاز به تفکر مالکان خصوصی دارد تا رفته رفته به خودکفایی رسیده و دیگر دغدغه‌ای برای طرفداران میلیونی خود ایجاد نکنند.