تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747951
شناسه : 3747951
تاریخ :
۳۴ هزار و ۴۵۱ نفر از مرز تمرچین تردد کرده اند اقتصاد ایران: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای طرح پیاده روی اربعین تا امروز ۳۴ هزار و ۴۵۱ نفر زائر اربعین حسینی از مرز تمرچین تردد کرده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ایرج دست نشان در گفت و گو با خبرنگار مهر آمار تردد زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین را تا پایان روز گذشته ۶ هزار و ۴۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۴ نفر آمار زائران ورودی و ۴ هزار و ۳۱۹ نفر آمار زائران خروجی است.

وی ادامه داد: در این مدت هیچکدام از رویه‌های مرزی شامل تردد مسافران عادی و ناوگان ترانزیتی تعطیل نشده و به صورت روان در حال انجام است.

پایانه مرزی تمرچین امسال برای سومین بار به عنوان یکی از ۶ گذرگاه اعزام زائران اربعین حسینی به سرزمین عشق کربلای معلی فعالیت می‌کند.

نزدیکی مرز تمرچین به کربلا معلی و آب هوای بسیار مطلوب این مسیر در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی، باعث شده تا عملاً این نقطه مرزی نه تنها توسط زائرانی از شمال و شمال غرب کشور مورد استقبال قرار گیرد، بلکه مورد توجه زائرانی از جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز واقع شده است.

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد و از سال گذشته برای اولین‌بار امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات‌عالیات فراهم شده است.