تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3747936
شناسه : 3747936
تاریخ :
نشست کمیته تخصصی ستاد استقبال از مهر سال ١۴٠٣ برگزار شد اقتصاد ایران: نشست کمیته تخصصی ستاد استقبال از مهر سال ١۴٠٣ صبح امروز برگزار و در این نشست شرح وظایفی از فعالیت های این ستاد ارائه شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست کمیته تخصصی ستاد استقبال از مهر سال ١۴٠٣ معاونت حمل و نقل ترافیک با حضور مدیران کشوری برگزار شد.

یحیی صادقی جهانی قائم‌مقام معاونت اجرایی سازمان حمل‌ونقل در ابتدای برنامه با اشاره به اعضای اصلی کمیته ستاد مهر به شرح وظایف اعضا پرداخت و گفت: اداره حمل و نقل عمومی برنامه‌ای چون تهیه دستورالعمل اجرایی طرح استقبال مهر، تشکیلات جلسات ستادی و میزان پیشرفت برنامه، کنترل کیفی فعالیت‌های انجام شده و تطبیق با دستورالعمل‌های ابلاغی، نظارت بر فعالیت‌های اجرایی مناطق ٢٢ گانه در طرح استقبال مهر و دریافت گزارشات اجرایی انجام شده از سمت سازمان‌های مناطق است.

وی در خصوص وظایف سازمان حمل و نقل گفت: بهسازی تابلوها و خط کشی‌ها و تجهیزات ترافیکی و رفع نواقص آنها در بزرگراه‌ها، نوسازی گاردریل‌ها، هماهنگی با اداره پلیس راهور برای رفع نقص دیوارهای صوتی در بزرگراه‌ها است.

صادقی جهانی نیز در خصوص وظایف شرکت اتوبوسرانی نیز گفت: استفاده حداکثری و افزایش ناوگان‌ها خصوصاً در نقاط پر تردد و رفع نقص اتوبوس‌ها، بازسازی حداکثری ناوگان اتوبوسرانی، افزایش راننده به پرسنل ناوگان اتوبوسرانی، اختصاص ٢٠ درصد از ظرفیت روزانه ناوگان به مسافران به خصوص دانش آموزان و دانشجویان، افزایش ساعت کار، استقرار امدادخودرو برای رفع مشکلات فنی اتوبوس‌ها در برنامه دارد.

وی افزود: شرکت کنترل ترافیک نیز برنامه‌های چون کنترل ترافیک معابر با رصد معابر منتهی به مدارس با هماهنگی پلیس راهور درجهت جلوگیری از ترافیک در مقابل مدارس، استفاده از تابلوهای متغیر خبری، فعال سازی و رفع نقص دوربین‌های تخلف، شستشو و رفع نقص چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و تابلوها در نظر دارد.

صادقی جهانی ادامه داد: سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها نیز تدابیری چون رفع نواقص سیستم‌های روشنایی پایانه‌ها و پارک. سوارهای شهر تهران، محوطه سازی، رنگ آمیزی جداول، هویت بخشی به سیمای بصری پایانه‌ها دارد.

سعید بشیری معاون فرماندار تهران در ادامه برنامه گفت: یکی از بحث‌های اصلی اطلاع رسانی به اولیا است که بتوانیم تشویق کنیم از ناوگان‌ حمل و نقل عمومی و سرویس های مدارس استفاده کنند. اتاق اصناف باید حتماً در این کمیته حضور داشته باشد.

علیرضا پرویزی نماینده آموزش و پرورش نیز گفت: بحث مهر ماه برای همه ما یک ماهی است که شاید خود ما خاطرات خوبی از شروع سال تحصیلی داشته باشیم. فصل تابستان فصل پرکاری است، ما در شهر تهران ۴٢٠٠ مدرسه داریم که به حدود ١ میلیون و ١٧٠ هزار دانش‌آموز خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به انسجامی که در تهران داریم سال به سال فضا را به سمت استاندارد سازی پیش می‌بریم. امسال اولین سالی است که آئین نامه اجرا می‌شود قطعاً بازخوردهای خواهیم داشت، امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

به گفته پرویزی برای ما صرفاً بحث سرویس حمل و نقل نیست بلکه یک کلاس متحرک است چرا که نحوه برخورد و سلامت راننده و محیط آن در آموزش دانش‌آموزان تأثیر دارد. ما با تمام ظرفیت در خدمت سایر اعضا است امیدواریم برنامه خوبی را امسال برای بازگشایی مدارس رقم بزنیم.