تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747928
شناسه : 3747928
تاریخ :
۵۵ موکب بنیاد شهید به زائران اربعین در خوزستان خدمت رسانی می کنند اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال این اداره کل در ایام اربعین، حدود ۵۵ موکب در سطح استان راه‌اندازی کرده که بارویکرد فرهنگی و اشاعه فرهنگ شهید و شهادت درحال فعالیت هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نورانی صبح امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مواکب بنیاد شهید در مرزهای شلمچه و چذابه، اظهار کرد: یکی از رویدادهای مهمی که با حضور گسترده مردم در حال اجراست، حماسه بزرگ پیاده‌روی اربعین سید و سالار شهیدان است که هر سال باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود.
مدیر ک ل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، افزود: بنیاد شهید استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، با کمک خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان، در مرزهای شلمچه و چذابه و همچنین ورودی‌ها ۱۱ شهر استان، موکب‌هایی را برپا کرده است.
وی اضافه کرد: امسال حدود ۵۵ موکب در سطح استان توسط بنیاد شهید راه‌اندازی شده که با رویکرد فرهنگی و اشاعه فرهنگ شهید و شهادت در حال فعالیت هستند و با استقبال خوبی از سوی زائران مواجه شده‌اند.
نورانی تصریح کرد: این نکته مهمی است که زائران حسینی بدانند اگر امنیتی وجود دارد، مدیون شهدا هستیم و باید قدردان آنها باشند، بر این اساس طرحی در موکب‌ها در حال اجرا است که طی آن زائران می‌توانند به نیابت از یک یا چند شهید به زیارت اباعبداالحسین (ع) بروند و ثواب آن را به روح بزرگ شهیدان هدیه کنند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان عنوان کرد: علاوه بر موکب‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، موکب‌های درمانی این بنیاد نیز فعال است و حسینه‌های شهدا در سطح استان نیز پذیرای مردم و زائران حسینی هستند.
نورانی یادآور شد: با تشکیل ستاد اربعین این سومین بار است که از موکب‌های این بنیاد در مرزهای شلمچه و چذابه بازدید می‌کنیم تا هم از وضعیت و امورات موکب‌ها باخبر شویم و هم خدا قوتی به خادمان گفته باشیم و اگر موردی هم باشد گامی در جهت رفع مشکلات و خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به خانواده شهدا و ایثارگران برداریم.