تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3747906
شناسه : 3747906
تاریخ :
تقویت شایستگی های حرکتی دانش آموزان پس از تشخیص مشکل اقتصاد ایران: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در مراکز سنجش و توانبخشی، علاوه بر تشخیص مشکلات حرکتی دانش آموزان، تقویت شایستگی‌های حرکتی آن‌ها زیر نظر متخصصین موضوع انجام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت اله الماسی در جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور وزیر آموزش و پرورش انجام شد؛ با بیان اینکه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان رکن اول این سازمان فعال است؛ در خصوص این جلسه گفت: در این جلسه سه آئین نامه مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: آئین نامه مالی سنجش نو آموزان بدو ورود مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید پس از اصلاح موارد مطرح شده جهت تصویب به کمیسیون‌های تخصصی هیئت دولت ارسال شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: آئین نامه دوم مربوط به ایجاد واحدهای پایش شایستگی‌های حرکتی دانش آموزان بدو ورود در همه مراکز سنجش سنجش و توانبخشی کشور است که مقرر گردید با همکاری وزارت ورزش و جوانان و معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش پس از تأمین منابع انسانی و تجهیزاتی آن در شورای راهبردی توسعه مدیریت مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود. در این مراکز علاوه بر تشخیص مشکلات حرکتی دانش آموزان، تقویت شایستگی‌های حرکتی آن‌ها زیر نظر متخصصین موضوع انجام می‌شود.

الماسی بیان کرد: مورد آخر هم آئین نامه مربوط به بررسی اختلال مربوط به گفتار و زبان بود که مورد توافق اولیه قرار گرفت که پس از نشست‌های کارشناسی با متخصصین سازمان بهزیستی و همچنین سازمان تعلیم تربیت کودک این دستورالعمل نهایی و ابلاغ شود.