تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3747905
شناسه : 3747905
تاریخ :
تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی پیکسل ۹ اقتصاد ایران: گوگل هم‌زمان با رونمایی از سری پیکسل ۹، قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی متنوعی نیز معرفی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل در رویداد Made by Google امسال، سری جدید گوشی‌های خود یعنی خانواده پیکسل ۹ را معرفی کرد. این شرکت برای اجرای صحیح ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود، خانواده‌ی پیکسل ۹ را  به پردازنده‌ی تنسور  G4 و ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم مجهز کرده است. تراشه‌ی تنسور G4 گوگل می‌تواند هوش مصنوعی جمنای نانو را به‌صورت محلی (آفلاین) روی دستگاه اجرا و متن، تصاویر و صدا را درک کند. در ادامه تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی گوشی‌های خانواده پیکسل ۹ گوگل را مرور می‌کنیم.

جمنای پیشرفته و کاربردی‌تر

نصف یک گوشی از نمای پایین
Google

گوگل، جمنای را دستیار هوش مصنوعی پیش‌فرض گوشی‌های خانواده پیکسل ۹ قرار داده است. برای فعال‌سازی جمنای کافی است فقط دکمه‌ی پاور گوشی را فشار دهید یا جمنای را صدا بزنید. هوش مصنوعی گوگل حالا پیشرفته‌تر و کاربردی‌تر از قبل شده است. به‌عنوان مثال، به شما امکان می‌دهد در حین تماشای ویدیویی در یوتیوب، از جمنای بخواهید تا راجع‌به آن فیلم به شما اطلاعاتی ارائه کند یا اگر درحال تماشای کلاس آنلاین هستید، از آن بخواهید تا مسئله مطرح شده‌ توسط معلم را برای شما حل کند. همچنین به کمک جمنای می‌توان عکس تولید کرد و بدون خارج شدن از برنامه، عکس‌های تولید شده را به برنامه‌های دیگر انتقال داد.

یک گوشی درحال نمایش یک صفحه سیاه و ابی

سرویس هوش مصنوعی دیگر گوگل، جمنای لایو نام دارد که مانند هوش مصنوعی که OpenAI چندی پیش معرفی کرد، می‌تواند با کاربران مکالمه‌ی طبیعی برقرار کند. صدای تولید شده توسط جمنای لایو بسیار طبیعی است و ‌نمی‌توان فرق آن را با صدای واقعی یک انسان تشخیص داد. برای دسترسی به جمنای لایو باید سرویس Gemini Advanced را داشته باشید. کاربران با خرید پیکسل ۹ پرو، اشتراک پریمیوم Google One AI Premium Plan به همراه سرویس Gemini Advanced را نیز دریافت می‌کنند و می‌توانند از جمنای به‌طور مستقیم در جیمیل و گوگل داکس نیز استفاده کنند.

قابلیت اشتراک‌گذاری جدید با Circle to Search

یک گوشی درحال نمایش یک کلیپ
Google

با قابلیت Circle to Search می‌توانید دور هر چیزی را که در تلفن خود می‌بینید خط بکشید تا گوگل آن را برای شما جست‌وجو کند؛ اما اکنون، هوش مصنوعی موجود در Circle to Search هر چیزی را که دورش دایره می‌کشید برش می‌دهد و به شما اجازه می‌دهد آن را در قالب یک عکس جدید کراپ‌شده، به‌اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن مبتنی‌بر هوش مصنوعی Pixel Screenshots

سه گوشی در کنار یکدیگر از نمای جلو
Google

با استفاده از Pixel Screenshots می‌توانید در اسکرین‌‌شات‌هایی که ماه‌‌ها و حتی سال‌ها قبل گرفته‌اید جست‌وجو کنید و پاسخ‌های خود را از جمنای بخواهید. برای مثال، اگر در تاریخ خاصی به سایتی مراجعه کرده‌اید و از آن اسکرین‌شات گرفته‌اید و اکنون در میان انبوهی از عکس‌ها، پیدا‌کردن آن برایتان سخت است، تنها با دادن برخی اطلاعات مهم به جمنای، می‌توانید به‌سرعت آن اسکرین‌شات خاص را پیدا کنید.

قابلیت‌های هوش مصنوعی Pixel Studio

یک گوشی در دست درحال نشان دادن تصویر
The Verge

اپلیکیشن Pixel Studio از یک مدل زبانی با قابلیت پردازش محلی روی دستگاه برای تبدیل دستورات متنی به تصاویر و ویرایش آن‌ها استفاده می‌کند. برای مثال، به‌کمک ابزارهای ویرایشی این اپلیکیشن می‌توانید اشیاء را در داخل فریم جابه‌جا یا حذف کنید یا بسته‌به سلیقه‌ی خود، از سبک‌های هنری مختلف برای تولید تصویر استفاده کنید.

هوش مصنوعی در Magic Editor

دو گوشی در کنار یکدیگر
Google

برنامه‌ی Magic Editor گوگل یکی از ابزارهای ویرایش داخلی و مجهز به هوش مصنوعی در اندروید است که اکنون می‌تواند به‌طور اتوماتیک، بهترین برش‌ها را پیشنهاد دهد و حتی تصاویر موجود را با پر کردن جزئیات توسط هوش مصنوعی مولد، گسترش دهد. همچنین یک ویژگی جدید به‌نام Reimagine وجود دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا عناصری مانند برگ‌های پاییزی به عکس‌هایشان اضافه کنند یا رنگ عناصر موجود در تصویر را تغییر دهند.

قابلیت جالب Add Me

دو گوشی در کنار یکدیگر
Mashable

گوگل ویژگی جدیدی به نام افزودن من (Add Me) را برای وقت‌هایی که کاربران می‌خواهند عکس گروهی بگیرند و دوست دارند همه در عکس حضور داشته باشند، معرفی کرده است. کاربران به‌کمک این هوش مصنوعی می‌توانند در ابتدا یک عکس گروهی بگیرند و سپس از عکاس نیز جداگانه عکس بگیرند و با استفاده از قابلیت Add Me این دو را ادغام کنند تا همه در تصویر نهایی حضور داشته باشند.

قابلیت Call Notes

بنری سفید که عکس یک گوشی روی آن است
Google

ویژگی Call Notes به‌طور خودکار خلاصه‌ای خصوصی از هر تماس تلفنی کاربر را ذخیره می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند بعد از هر تماس، به رونوشت این بخش مراجع کنند و سریعاً اطلاعات مهم تماس مانند زمان قرار، آدرس یا شماره تلفن گفته شده در تماس‌های خود را جستجو کنند. گوگل اشاره می‌کند که این ویژگی کاملاً روی دستگاه اجرا می‌شود؛ یعنی اطلاعاتی برای پردازش به سرورهای گوگل ارسال نمی‌شود و اگر این قابلیت را فعال کرده باشید همه‌ی کسانی که در تماس حضور دارند از فعال بودن آن مطلع خواهند شد.

گزارش‌های سفارشی هواشناسی

یک گوشی از نمای جلو درحال نمایش دادن وضعیف اب و هوا
Google

گوگل از هوش مصنوعی برای ایجاد گزارش‌های سفارشی آب‌و‌هوای هر کاربر استفاده می‌کند. گزارش‌های سفارشی تولید شده در بالای برنامه‌ی جدید آب‌وهوا نمایش داده می‌شود تا کاربر را از خواندن تعداد زیادی اعداد و نمودار برای درک بهتر شرایط جوی محل زندگی خود بی‌نیاز کند.

مقالات مرتبط
  • پیکسل ۹ معرفی شد؛ پرچم‌دار کامپکت گوگل، مدرن‌تر و هوشمندتر از همیشه!
  • پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال معرفی شدند؛ پرچم‌داران تمام‌عیار و چشم‌نواز گوگل در دو اندازه جدید

در آخر سامیر سمات، رئیس اکوسیستم اندروید گوگل، اعلام کرد: «اندروید درحال تجسم مجدد گوشی شما با هوش مصنوعی جمنای است. با ادغام عمیق جمنای در اندروید، ما درحال بازسازی سیستم‌عامل مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدیدی هستیم که می‌تواند بازتعریفی از کاربردهای تلفن‌های همراه امروزی شود.»