تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747900
شناسه : 3747900
تاریخ :
۱۰۰ انشعاب غیر مجاز در شهرستان کم آب تربت جام کشف شد اقتصاد ایران: مشهد- مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی از کشف ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز آب طی سال جاری در شهرستان کم آب تربت جام خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین امامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از مجموع ۱۵۰ روستا در شهرستان ۲۶۰ هزار نفری تربت جام، ۱۳۷ روستا تحت پوشش آبفا قرار دارند و مابقی خودگردان هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: آب شرب شهرستان از طریق ۸۰ حلقه چاه ،۱۴ چشمه و ۴ رشته قنات با ۹۹ ذخیره آب و ۳۰ ایستگاه پمپاژ تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ سال از عمر تأسیسات شبکه آبرسانی تربت جام می‌گذرد و چنانچه مجموع اعتبارات نوسازی استان به این شهرستان تخصیص یابد باز هم نوسازی تأسیسات و شبکه آبرسانی امکان پذیر نخواهد بود.

امامی با اشاره به کشف ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز آب طی سال جاری در این شهرستان کم آب ابراز داشت: در حوزه مدیریت آب شرب سه شاخص تولید و توزیع، مصرف و توقعات توسط آبفا دنبال می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان رضوی هزینه تولید هر متر مکعب آب شرب را ۷۰ هزار ریال اعلام کرد که به قیمت ۱۵ هزار ریال در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد و این در حالی است که برخی از مشترکین، از شرب برای دام و آبیاری باغ و باغچه استفاده می‌کنند.