تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3747889
شناسه : 3747889
تاریخ :
گوگل می‌‌خواهد جمینای به‌جای کاربر، تحقیق و جست‌وجوی عمیق انجام دهد اقتصاد ایران: جمنای گوگل امکان تحقیق و جست‌وجوی عمیق و راحت را به‌همراه ارائه‌ی گزارش نهایی برای کاربر فراهم می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل وعده داد که ویژگی تحقیق با جمنای (Research with Gemini) می‌تواند بیشتر کارهای تحقیقاتی آنلاین کاربران را با سرعت، سهولت و عمق بیشتری انجام دهد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی تازه‌ی جمنای را می‌توان در کنار رونمایی از گوشی پیکسل سری ۹، محور رویداد Made by Google امسال دانست.

ریک اوسترلو، معاون ارشد گوگل، برای مثالی از قابلیت جست‌وجوی عمیق جمنای، از آن درخواست کرد تا درباره‌ی «برنامه‌های بورس تحصیلی برای فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به خدمات عمومی» تحقیق کند. او همچنین از Gemini خواست تا بررسی کند چه کارهایی برای راه‌اندازی یک کافه در پیاده‌رویی در سیاتل لازم است.

اسکرین شات گوشی از چت با جمنای
اسکرین شات گوشی از چت با جمنای

جمنای در پاسخ به درخواست اوسترلو، برنامه‌ای پژوهشی ایجاد و سپس شروع به مرتب‌سازی صفحات مختلف وب، از جمله زیرصفحه‌ها و منوهای کشویی کرد.

اوسترلو توضیح داد: «جمنای همه‌ی نتایج تحقیق خود را در قالب یک گزارش منظم جمع‌آوری و به صفحات مرجع لینک می‌کند.» او افزود که درمورد درخواست «کافه در پیاده‌رو»، جمنای به بررسی مجوزهای مربوطه و فضای نشستن بیرونی نیز پرداخته است.

مقالات مرتبط
  • دستیار صوتی جمنای از راه رسید؛ پاسخ قاطع گوگل به چت‌بات OpenAI و سیری پیشرفته اپل
  • پیکسل استودیو معرفی شد؛ اپلیکیشن گوگل برای ساخت آفلاین عکس با هوش مصنوعی

چنین فرآیندی برای مدل هوش مصنوعی، جست‌وجوی عمیقی به‌نظر می‌رسد، اما باید دید که نسبت‌به چت‌بات استاندارد جمنای یا ChatGPT چقدر عمق خواهد داشت. درغیراین‌صورت، تنها فایده‌ی عملی ویژگی Research with Gemini می‌تواند این باشد که فایل گوگلی مناسبی از تحقیق انجام‌شده را ببینید.

گوگل افزود که Research with Gemini در ماه‌های آینده برای مشترکین Gemini Advanced و برای زبان‌های خاصی دردسترس خواهد بود.