تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747881
شناسه : 3747881
تاریخ :
اولین تور گردشگری کودک در کرمان برگزار شد اقتصاد ایران: کرمان_معاون گرشگری میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از برگزاری اولین تور گردشگری ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت گردشگری نجوم خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، معین افضلی گفت: اولین تور گردشگری کودکان و نوجوانان با محوریت گردشگری نجوم و همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هلدینگ کاوشگران هوا و فضا و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری یوتاب سیر در کرمان برگزار شد.

معاون گردشگری کرمان افزود: این تور یک‌روزه با حضور بیش از ۷۰ کودک و نوجوان کرمانی با هدف توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری در خانواده‌ها انجام شده و با همکاری بخش خصوصی برنامه‌ریزی برگزاری هفتگی تورهای مخصوص کودکان در دستور کار این اداره کل است.

او بیان کرد: گردشگری کودک که طی آن نیازهای کودکان به توسعه و پیشرفت در سنین مختلف از لحاظ اجتماعی و ذهنی با آموزش و سرگرمی در سفر مدنظر است و در واقع گردشگری کودک، در یادگیری اصول اجتماعی به خانواده کمک قابل توجهی می‌کند.

افضلی در پایان خاطر نشان کرد: سفر و گردشگری باعث تقویت خلاقیت و تخیل کودکان شده و تأثیر بسزایی بر ذهن آنها در مسیر رشد مهارت‌های اجتماعی و عاطفی دارد.