تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3747878
شناسه : 3747878
تاریخ :
وضعیت بودجه کاروان پارالمپیک سوزناک است/ نتایج قابل پیش‌بینی نیست اقتصاد ایران: سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیک پاریس ضمن تشریح وضعیت تیم های شرکت کننده در این دوره از بازی ها گفت: برخی رقابت ورزشکاران قبل از مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد پولادگر سرپرست کاروان ورزش ایران در بازی های پارالمپیک امروز در نشست خبری که در محل کمیته برگزار شد در مورد آخرین وضعیت این کاروان برای اعزام به پاریس توضیح داد.

پولادگر در آغاز نشست خبری خود با یادآوری اینکه بازی های پارالمپیک از ۷ شهریور آغاز می شود، گفت: البته رقابت برخی رشته ها پیش از افتتاحیه آغاز می شود، کاروان ایران جمعه آینده عازم پاریس می شود.

پولادگر تاکید کرد:  در ۵ رشته در هر دو بخش مردان و زنان نماینده داریم، در مجموع ۶۵ ورزشکار داریم، این دوره بازی ها با حضور ۴۴۰۰ ورزشکار از سراسر جهان که در پاریس حضور دارند و رقابت های خود را در ۲۰ استادیوم برگزار می کنند، انجام خواهد شد.

سرپرست کاروان ورزش ایران با تاکید بر اینکه همه اعضای کاروان همزمان اعزام می شوند، تصریح کرد: برای بازگشت اما به گونه ای تدارک دیده شده  که در سه گروه باز گردند.

پولادگر تاکید کرد: کاروان ایران با نام فرزندان ایران و شعار ایمان، ایثار و افتخار در بازی های پاریس شرکت می کند، همزمان با حضور کاروان ایران در بازی های پارالمپیک مناسبت های مذهبی داریم و انتخاب شعار بر همین اساس بوده است.

سرپرست کاروان ورزش ایران در ادامه به رشته های اعزامی اشاره کرد و گفت: پاراتیراندازی، پارادوومیدانی، گلبال، والیبال نشسته، پاراتیروکمان، پاراجودو، پاراتکواندو، پاراکانو و پاراوزنه برداری رشته های اعزامی هستند.

پولادگر با تاکید بر حضور ۱۲ ورزشکار زن در ترکیب کاروان فرزندان ایران زمین  گفت: دختر شهید رضایی نژاد دانشمند هسته ای که به شهادت رسید، سرپرست معنوی کاروان ایران است. امیدوارم با حضور ایشان و به برکت خون شهیدان، کاروان ایران موفق شود.

نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک در ادامه در مورد پاداش پای سکوی ورزشکاران توضیح داد و گفت: پاداش به تامین منابع مالی بستگی دارد و میزان آن رقم استانداردی نیست. البته هنوز منابع مالی را به طور کامل تامین نکرده ایم، با این حال رقمی مشخص شده است. 

وی ادامه داد: بر این اساس  برای مدال آوران طلا در بازی های پارالمپیک ۴ میلیارد تومان‌ در نظر گرفته شده است، مدال آوران نقره یک و نیم میلیارد دریافت می کنند و به مدال آوران برنز هم یک میلیارد اهدا می شود. پاداش مدال آوران تیمی ۷۵ درصد پاداش تعیین شده برای رشته های انفرادی است.

وی تصریح کرد: همچنین اعصای کادر فنی هم ۷۰ درصد پاداش را دریافت می کنند، ۳۰ درصد بقیه به آداب و رفتار و عملکرد آنها بستگی دارد چراکه برای مان اهمیت دارد.

پولادگر تاکید کرد: در میان ورزشکاران کاروان سید محمدرضا میرشفیعی تنها جانبازی است که با ۵۱ سال، مسن ترین ورزشکار ترکیب هم به حساب می آید، وی همراه با تاجر صفرزاده پرچمداران ایران در مراسم افتتاحیه هستند.

سرپرست کاروان ورزش همچنین با تاکید بر اهمیت عملکرد معنوی ورزشکاران در پاریس و برخورد و رفتار آنها گفت: علاوه بر پاداش تعیین شده، به ورزشکارانی که رفتارهای شایسته ای داشته باشند، ۲۵ درصد پاداش تعیین شده برای مدال شان، به عنوان تشویق نیز اهدا می شود.

پولادگر در ادامه در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران در مورد بودجه تخصیصی به این کمیته گفت:  وضعیت سوزناک است، تاکنون ۳۳ درصد دریافتی داشتیم اما قول داده شده تا هفته آینده ۹۶ درصد دریافتی داشته باشیم و در واقع به این امید پاداش ها را تعیین واعلام کرده ایم.

نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: در خصوص خدمت سربازی هم باید بگویم که مدال‌آوران پارالمپیک معاف هستند که این مسئله با توجه به معلولیت آنهاست. به آنها این امتیاز هم داده شده که یکی از فرزندان‌شان از معافیت خدمت سربازی بهره‌مند شوند.

سرپرست کاروان ورزش ایران در مورد پاداش وزارت ورزش و اینکه در این زمینه وزارت ورزش اعلام رسمی نداشته است، گفت: همیشه اینگونه بوده که پاداش وزارت برای مدال آوران المپیک به پارالمپیک هم اهدا شود، این مصوبه است و حتی در مراسم اخیر تجلیل از مدال آوران هم رییس جمهور شهیدمان بر این موضوع تاکید داشتند، این همیشه روال بوده است.

پولادگر به پاداش کمیته ملی المپیک اشاره داشت و گفت: رقم ۱۰ میلیارد کمیته المپیک برای مدال آوران بی سابقه بود.

وی با بیان اینکه مراسم بدرقه برای کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک برگزار می شود، تصریح کرد: همه اعضای کاروان سفری هم به مشهد خواهند داشت.

پولادگر در مورد پیش بینی خود از نتایج کاروان ایران گفت: اهل پیش بینی نیستم، ضمن اینکه از ۱۲ مدال آور دوره قبل سه نفر نیستند، چند نفر شانس مدال هم نیستند، با این حال برای ورزشکاران همه اعضا به میزان توانمندی های شان ، پیش بینی داریم. اگر احیاناً ورزشکاری مدالی بهتر از پیش بینی صورت گرفته دریافت کند، مابه التفاوت به او پرداخت می شود.