تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747870
شناسه : 3747870
تاریخ :
خانه تاریخی حاجی سیف رشت مرمت و بازسازی می‌شود اقتصاد ایران: رشت- معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از مرمت و بازسازی خانه تاریخی حاجی سیف رشت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمدرضا امیری نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خانه تاریخی سیف در منطقه چله خانه که با شماره ۳۱۱۲۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در آتش سوزی اخیر قسمت اعظم سقف آن طعمه حریق شد.

وی ادامه داد: خانه تاریخی سیف مورد معامله قرار گرفته در نشستی با خریدار و مالک جدید، با ابراز تمایل و اشتیاق مالک به حفظ و احیا ساختمان مقرر شد ابتدا زیر نظر کارشناسان فنی آوار برداری و رفع خطر از بنا صورت پذیرفته و سپس با ارائه طرح مرمت، ساختمان مورد نظر در قالب اقامتی پذیرایی مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.

معاون میراث‌فرهنگی استان گیلان با تقدیر از همکاری مالک ساختمان سیف، با اشاره به لزوم صیانت از مواریث ارزشمند فرهنگی بیان کرد: به موازات مرمت و بازسازی بناهای تاریخی دولتی، تلاش به منظور حفاظت از آثار در اختیار مالکان خصوصی ضروری بوده و معاونت میراث فرهنگی اداره کل برای هر گونه همکاری با صاحبان بناها آمادگی دارد.

امیری نژاد با اشاره به برخی بی مهری‌ها و انتقادات غیرمنصفانه به اداره کل میراث فرهنگی اضافه کرد: با پی گیری و اهتمام وافر میراث فرهنگی طی سال‌های اخیر، سرمایه گذاری در بناهای تاریخی افزایش یافته و امید است با آگاهی سازی و تغییر دیدگاه به این حوزه ارزشمند، مشارکت عمومی در راستای حراست و مراقبت از آثار فزونی گرفته تا رسالت اداره کل و عموم مردم که همانا پاسداشت و صیانت از آثار فرهنگی است در دستور کار قرار گرفته تا امانت گذشتگان سالم به آیندگان سپرده شود.