تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3747837
شناسه : 3747837
تاریخ :
نظر مثبت کمیسیون آموزش مجلس به گزینه پیشنهادی وزارت علوم اقتصاد ایران: سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تشریح دومین جلسه اعضای این کمیسیون با گزینه پیشنهادی وزارت علوم نظر اعضای این کمیسیون به وی و برنامه‌هایش را مثبت ارزیابی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اشاره به دومین جلسه اعضای این کمیسیون با سیمایی صراف، گزینه پیشنهادی وزارت علوم در روز گذشته اظهار داشت: دکتر سیمایی صراف در دو جلسه متفاوت در کمیسیون آموزش حضور یافت و در این جلسات هم سوابق و هم برنامه‌هایشان را برای اعضا تشریح کردند. اعضای کمیسیون نیز سوالاتی درباره برنامه‌ها و دغدغه‌های موجود در حوزه آموزش عالی، وزارت علوم و دانشگاهها داشتند که ایشان به این سوالات و دغدغه‌ها پاسخ داد.

وی درباره مهمترین برنامه‌های اعلامی وزیر پیشنهادی علوم در جمع نمایندگان نیز گفت: سرفصل‌های مختلفی در برنامه ایشان وجود داشت. مهمترین آنها برنامه‌هایی در حوزه پژوهش و ارتباط صنعت با دانشگاه و اصلاحاتی که در این زمینه باید در برخی از فرایندها نظیر آیین نامه ارتقا اساتید رخ دهد، بود. بیشترین تاکید ایشان بر مسئله ارتباط صنعت و دانشگاه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده اعضای کمیسیون نیز تصریح کرد: دغدغه اعضای کمیسیون این بود که در حوزه آموزش عالی و وزارت علوم هم بخش دانشجویی وجود دارد، هم آموزش و پژوهش و هم مسائل مالی دانشگاهها که نیازمند برنامه‌ها و تصمیمات مختلفی است. نمایندگان درباره مسائل مالی و بودجه دانشگاهها نیز نکاتی را مطرح کردند.

این نماینده مجلس گفت: برنامه‌ای که ارائه کردند به نظر نقص‌هایی داشت اما معتقدیم اگر این برنامه با دغدغه‌هایی که از سوی اعضای کمیسیون مطرح شد،  تکمیل شود؛ در صورت رای مثبت نمایندگان خانه ملت به گزینه پیشنهادی وزارت علوم در غالب بسته‌ای برای آموزش عالی کشور مفید باشد و دکتر سیمایی صراف  را کمک کند با یک نگاه جامعی، زمینه رشد در دانشگاهها و وزارت علوم را فراهم کند.

وی گفت: در مجموع نظر کلی کمیسیون خوشبختانه به ایشان و برنامه‌هایشان مثبت بود. چالش‌هایی زیادی  در این حوزه به خصوص در دانشگاهها و اثرگذاری آنها در مسائل مختلف جامعه داریم اما در مجموع نظر کمیسیون مثبت بود و  عصر امروز نظر قطعی کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس درباره گزینه پیشنهادی علوم اعلام می شود.

به گزارش تسنیم، صبح روز یکشنبه 21 مردادماه، اسامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته برای بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی فرصت دارند و بعد از آن مجلس باید در جلسات متوالی در صحن علنی وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شود.

انتهای پیام/