تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747831
شناسه : 3747831
تاریخ :
۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان مقاوم سازی شده است اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گفت: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی حدود ۵۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان معادل ۵۷ درصد مقاوم سازی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا خواجه‌ای، گفت: کارمزد تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی تسهیلات روستایی، پنج درصد و بازپرداخت آن ۲۰ ساله است و تمامی متقاضیان دریافت این تسهیلات در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر می‌توانند پس از اخذ پروانه ساختمانی به بنیاد مسکن شهرستان خود مراجعه کنند.

وی یادآور شد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، گفت: به متقاضیانی که در سنوات قبل از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کرده‌اند اما موفق به تکمیل و بهره برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند نیز مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

خواجه‌ای تاکید کرد: میزان کمک‌های بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام روستایی نیز طی ۳ سال گذشته، یک هزار و ۱۰۱ فقره به مبلغ ۹۱ میلیارد ریال است.

وی گفت: سهمیه استان زنجان در سال جاری در زمینه تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره با اعتباری بالغ بر با ۴,۰۲۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، ادامه داد: از این تعداد، تا کنون بیش از ۶۰ درصد منجر به عقد قرارداد شده و با تحقق کامل این موضوع، ۱۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی نیز در مدت یک سال مقاوم‌سازی می‌شود که این جهش در سابقه بنیاد مسکن کم نظیر است.

خواجه‌ای یادآور شد: از مجموع ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی حدود ۵۳ هزار واحد مسکونی در سطح استان معادل ۵۷ درصد مقاوم سازی شده است.

وی افزود: با مقاوم سازی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در سال جاری، آمار مقاوم سازی از ۵۷ درصد به ۶۷ درصد می‌رسد.