تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747782
شناسه : 3747782
تاریخ :
زمان انتظار تخلیه شناورها در بندر بوشهر کاهش می‌یابد اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت:تمهیدات ویژه‌ای پیش‌بینی شده تا زمان انتظار شناورهای مستقر در لنگرگاه برای تخلیه، با همراهی دستگاه‌های متولی به کمترین زمان ممکن برسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی‌نسب صبح چهارشنبه در روند بررسی مشکلات تجار و بازرگانان اظهار کرد: بندر بوشهر با کمبود انبار و بارانداز مواجه است که راهکار درازمدت آن توسعه مجتمع بندری نگین است که تاکنون مجوز محیط زیست برای ۲۳۶ هکتار از اراضی این مجتمع صادر شده است.

وی بیان کرد: در مجتمع بندری نگین ۱۰ هزار مترمربع فضا برای احداث انبار و بارانداز اختصاص یافته است و بخشی از زیرساخت‌های مقدماتی این پروژه نیز اکنون در حال احداث است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر در بندر بوشهر از تمامی فضاهای موجود استفاده شده و تخلیه و بارگیری شناورها از زمان پهلو گیری به اسکله نیز با هدف جلب رضایت تجار و بازرگانان در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

شکیبی‌نسب ادامه داد: در این زمینه تمامی دستگاه‌های مرتبط نیز باید مساعدت کنند تا فرآیند ترخیص کالاها در این بندر بیش از پیش تسریع شود و افزایش سطح اعتماد و استقبال از بنادر استان بوشهر همچنان تداوم داشته باشد.

وی افزود: به عنوان برنامه‌های تعریف‌شده در کوتاه‌مدت، با تشکیل کارگروهی ویژه تلاش می‌شود لیستی از کالاهای با ماندگاری بالا موجود در شناورهای پهلوگرفته در لنگرگاه بندر بوشهر تهیه شود تا زمینه برای تخلیه و حمل و نقل سریع‌تر این کالاها به منطقه ویژه اقتصادی شماره ۲ فراهم شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار کرد: عمده هدف از این اقدام تأمین فضای بیشتر برای فعالیت‌های مرتبط با تخلیه و بارگیری است.

شکیبی‌نسب ادامه داد: همچنین برای صاحبان کالا که تا ظرف مدت ۲ ماه اقدامی برای ترخیص کالاهای خود نداشته‌اند، توصیه می‌شود تا در کمترین زمان ممکن برای تعیین تکلیف و خروج کالاهای خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: با مجموعه این اقدامات، فضای کافی و مورد نیاز برای شتاب‌بخشی به روند تخلیه کالاها در بندر بوشهر فراهم می‌شود.

شکیبی‌نسب افزود: عملکرد بندر بوشهر در چهار ماهه امسال با افزایش ۷۵ درصدی به بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است که این روند بدون تردید نشان از افزایش روزافزون اعتماد تجار و بازرگانان به این بندر است.

وی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نیز همواره به سهم خود می‌کوشد تا پاسخگویی شایسته به این اعتماد و استقبال خیره‌کننده از بندر بوشهر باشد.

شکیبی‌نسب بیان کرد: در این زمینه و با هدف رونق روزافزون بندر بوشهر نیز درخواست داریم دستگاه‌های مرتبط نهایت همراهی را با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برای خدمات‌رسانی شایسته به تجار و بازرگانان داشته باشند.

در این نشست که با حضور مدیرکل امور اقتصادی استانداری، معاونان ناظر گمرکات استان، رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر و نماینده سازمان صمت برگزار شد، تجار و بازرگانان و مسئولان اقتصادی استان نیز راهکارها و پیشنهاداتی برای تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان ارائه کردند.