تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3747746
شناسه : 3747746
تاریخ :
قابلیتی حیاتی؛ پیکسل واچ ۳ «از دست رفتن نبض» را تشخیص می‌دهد اقتصاد ایران: تشخیص توقف نبض کاربر، یکی از ویژگی‌های مهم و نجات‌بخش ساعت هوشمند پیکسل واچ ۳ گوگل است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

هم‌زمان با معرفی نسل جدید ساعت‌های هوشمند پیکسل واچ ۳ که حالا در دو سایز عرضه می‌شوند، گوگل قابلیت حیاتی جدیدی به این محصولات اضافه کرده است که «از دست رفتن نبض» را تشخیص می‌دهد. این شرکت در رویداد Made by Google 2024 که شب گذشته برگزار شد، علاوه‌بر ابزارها و قابلیت‌های جدید مثل امتیاز آمادگی برای تمرین، امتیاز ضربان قلب و هدف روزانه‌ی شخصی‌سازی‌شده، از ویژگی تشخیص توقف نبض برای وضعیت‌های اضطراری رونمایی کرد.

به‌گفته‌ی گوگل، از دست رفتن نبض نوعی وضعیت اضطراری سلامتی محسوب می‌شود که می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد و زمانی رخ می‌دهد که قلب به شکلی که برای ادامه‌ی زندگی ضروری است، نمی‌تپد. این مشکل می‌تواند ناشی از شرایط مختلف سلامتی ازجمله ایست قلبی، نارسایی تنفسی، نارسایی گردش خون، مصرف بیش‌از حد مواد مخدر، مسمومیت و موارد دیگر باشد.

گوگل اشاره کرد که امروزه زیرساخت‌هایی وجود دارد تا در اسرع وقت کمک‌های پزشکی به افراد ارائه شود، اما در صورتی‌که کسی در محل حضور داشته باشد تا به‌جای بیمار با اورژانس تماس بگیرد. به‌هرحال بسیاری از شرایط اورژانسی سلامتی، زمانی اتفاق می‌افتند که تنها هستید و کسی برای کمک در اطرافتان حضور ندارد. در واقع، گوگل اعلام کرد بیش‌از نیمی از مواقعی که افراد این اتفاقات را تجربه می‌کنند، تنها هستند.

اکنون اگر پیکسل واچ ۳ ازطریق قابلیت منحصربه‌فرد خود، توقف نبض را تشخیص دهد، با اورژانس تماس برقرار می‌کند و اطلاعات کلیدی مانند موقعیت کاربر را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند بلافاصله کمک‌های پزشکی را برای آن شخص ارائه کنند. برای جلوگیری از تشخیص اشتباه از دست رفتن نبض، تایمری روی نمایشگر ساعت، شمارش معکوس را آغاز می‌کند تا به افراد اجازه دهد از برقراری تماس جلوگیری کنند.

مقالات مرتبط:
  • پیکسل واچ ۳ در دو سایز رونمایی شد؛ نمایشگر پرنورتر، پایش پیشرفته‌تر سلامت
  • پیکسل بادز پرو ۲ معرفی شد؛ ایربادهای بی‌سیم و هوشمند گوگل با طراحی متفاوت

طبق اعلام گوگل، پیکسل واچ ۳ علاوه‌بر بررسی نبض، با مرور سایر داده‌های فیزیولوژیکی و حرکتی، سپس ترکیب آن‌ها با یکدیگر و ازطریق الگوریتم هوش مصنوعی که روی ساعت قرار دارد، مشکل از دست رفتن نبض را تشخیص می‌دهد.

گوگل می‌گوید: «امیدواریم ویژگی تشخیص توقف نبض بتواند مثل کیسه‌ی هوا یا حسگر دود به ویژگی استانداردی تبدیل شود و در مواقع غیرمنتظره به ما کمک کند تا در امان باشیم.» قابلیت مذکور ابتدا در کشورهای منتخب اتحادیه‌ی اروپا و بریتانیا دردسترس خواهد بود و در آینده‌ی نزدیک در نواحی بیشتری ارائه خواهد شد.