تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747720
شناسه : 3747720
تاریخ :
دانشجو معلم‌ها در مدارس استان سمنان/ مهارت آموزی در اولویت است اقتصاد ایران: سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال تحصیلی جدید از تعداد قابل توجهی دانشجو معلم در مدارس استان بهره‌گیری خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره تمهیدات اندیشیده شده در خصوص سال تحصیلی جدید و مدارس و آموزشگاه‌های استان سمنان بیان کرد: در سال تحصیلی جدید از تعداد قابل توجهی دانشجو معلم در مدارس استان بهره گیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه از لحاظ فضای آموزشی و خوابگاهی نیز کمک خواهیم کرد، افزود: مقرر شده که از برخی امکانات آموزش و پرورش مانند خانه‌های سازمانی نیز بهره گیری شود و در اختیار دانشگاه‌ها قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: فضایی در دانشگاه پیام نور نیز با مساعدت این دانشگاه، در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار خواهد گرفت تا بتوانیم فضای خوبی را برای دانشجو معلمان در سراسر استان ایجاد کنیم تا دغدغه‌ای نداشته باشند.

وزیری با بیان اینکه امسال نیز ارتقای کیفیت آموزشی در زمره اولویت‌های آموزش و پرورش است، تاکید کرد: افزایش توجه به دانشگاه یکی از مهمترین رویکردهای ما در این زمینه خواهد بود.

وی با اشاره به جذب دانش آموزان به فضاهای مهارتی برای اشتغال آنان بعد از فراغت از تحصیل، تاکید کرد: استان سمنان یکی از شاخص ترین استان‌های کشور به لحاظ درصد جذب دانش آموزان در مراکز هنرستانی مهارت محور بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از ثبت رکورد پذیرش ۴۶ درصد از دانش آموزان استان در هنرستان‌های مهارت محور خبر داد و گفت: سمنان بالاترین میزان جذب دانش آموزان به این هنرستان‌ها را در بین ۳۱ استان کشور دارد.