تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3747713
شناسه : 3747713
تاریخ :
«نداء الاقصی» در کربلا/تاکید بر قطع ارتباط با صهیونیست‌ها اقتصاد ایران: شرکت‌کنندگان در سومین کنفرانس بین‌المللی «نداء الاقصی» در کربلای معلی، در بیانیه پایانی این نشست با اشاره به اینکه استواری و فداکاری مردم غزه، همه آزادگان جهان را علیه رژیم اشغالگر متحد کرد، بر لزوم قطع هرگونه رابطه با صهیونی ست‌ها تاکید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سومین کنفرانس بین المللی نداء الاقصی که روز دوشنبه در کربلای معلی آغاز به کار کرد، دیروز سه‌شنبه کار خود را به پایان رساند و شرکت کنندگان در بیانیه پایانی این نشست، خواستار قطع هرگونه ارتباط با رژیم اشغالگر و تلاش برای توقف جنگ نسل کشی در نوار غزه شدند.

در بیانیه پایانی سومین کنفرانس بین‌المللی نداء الاقصی همچنین شرکت کنندگان، بر حمایت مطلق این کنفرانس از مردم فلسطین در مقاومت خود برای آزادسازی سرزمین‌‌شان تاکید کردند.

هرگونه ارتباط با اشغالگران به معنی مشارکت در جنایات آنهاست

در این بیانیه آمده است: انقلاب امام حسین علیه السلام در برابر ظلم و استبداد و شهادت ایشان در کنار اهل بیت و صحابه خود در کربلا، به عنوان رویدادی اساسی در تاریخ بشریت باقی خواهد ماند که الهام بخش آزاد اندیشی و تلاش برای کار خالصانه و فداکاری برای تحقق عدالت انسانی است؛ چیزی که ما برای ملت فلسطین می‌خواهیم.

حاضران در این کنفرانس، خواستار انجام همه تلاش‌های ممکن برای توقف جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین و مجازات همه عاملان این جنایات از طریق پیگیری پرونده‌های حقوقی علیه جنایتکاران صهیونیست و تشکیل پرونده‌های جدید در دادگاه‌های بین‌المللی و داخلی علیه این رژیم شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هرگونه ارتباط با رژیم اشغالگر تحت هر عنوان و در هر زمینه‌ای به معنای مشارکت در جنایت‌های وحشیانه این رژیم بوده و هرگونه اشکال ارتباط با این رژیم جنایتکار باید قطع شود.

استواری غزه همه جهانیان را ضد اشغالگران متحد کرد

این بیانیه افزود: ایستادگی و فداکاری مردم و مقاومت غزه موجب شد تا همه آزادگان جهان در برابر رژیم اشغالگر متحد شوند و این اتحاد در تظاهرات‌هایی که در کشورهای مختلف جهان گسترش یافت و همچنین جنبش اعتراضی دانشجویان در سراسر دنیا تجلی می‌یابد. سرمایه گذاری روی این مواضع مهم در راستای تحقق عدالت انسانی در سراسر جهان به ویژه در فلسطین است.

شرکت کنندگان در کنفرانس نداء الاقصی در کربلای معلی با تاکید بر اهمیت تداوم حمایت از مردم فلسطین در همه جبهه‌ها و نیز قدردانی از همه احزاب و طرف‌هایی که از ملت فلسطین حمایت می‌کنند، تاکید کردند: از همه کسانی که قادر به ارائه هرگونه حمایت از مردم فلسطین در سطح مادی و معنوی هستند، می‌خواهیم که از این حمایت دریغ نکنند. ابعاد این حمایت بعد از پایان جنگ مهمتر بوده و در راس آن کمک به بازسازی نوار غزه و درمان مجروحان قرار دارد.

در بیانیه پایانی کنفرانس نداء الاقصی همچنین از موضع رسمی و ملی عراق در ایستادگی کنار مردم غزه در نبرد طوفان الاقصی به ویژه دیدگاه اصولی مراجع دینی در این زمینه قدردانی شد.

این کنفرانس همچنین شامل سخنرانی اعضای شبکه دانشگاه‌ها برای فلسطین بود که در آن «دنیل فرانکو» استاد جامعه شناسی دانشگاه ساراگوسا شروع به سخنرانی و تاکید کرد: مسئله فلسطین، مسئله همه انسان‌ها در هر جایی است و فلسطین به همه ما به ویژه ملت‌های اروپایی نشان داد که در چه جهانی زندگی می‌کنیم.

سران آمریکا، غرب و اسرائیل نماد نژادپرستی هستند

وی افزود: رهبران آمریکا، ناتو و اسرائیل نماد نژادپرستی هستند و فلسطین همه ما را به خاطر حقیقت گرد هم آورد.

همچنین «عبدالله زکی عبدالله» یکی از مجروحان غزه که خانواده و کودکان خود را در تجاوزات وحشیانه دشمن صهیونیستی از دست داده است، در نشست پایانی فعالیت‌های کنفرانس نداء الاقصی در سخنانی گفت: انسانیت در زمین در برابر اتفاقاتی که در نوار غزه رخ می‌دهد کجاست و ما از هر انسان باوجدانی در جهان می‌خواهیم هرکاری که می‌توانند برای فلسطین و نجات نوار غزه انجام دهند.

در این کنفرانس همچنین دکتر «زینب السلطانی» رئیس دانشگاه الزهراء کربلا در سخنرانی خود اظهار داشت: همه زنان متوجه هستند که رنج زنان فلسطینی یک رنج فردی نیست، بلکه رنج هر زن مسلمان و هر انسان باوجدانی است.

سومین دوره کنفرانس نداء الاقصی در شهر کربلای معلی زیر نظر دبیرخانه کل حرم حسینی و توسط کمپین جهانی بازگشت به فلسطین و با شعار «پیروزی اراده بر استبداد» برگزار شد.

این کنفرانس از روز دوشنبه 22 مرداد آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت. شرکت کنندگان در این کنفرانس در سخنرانی‌های خود بر اهمیت برگزاری چنین کنفرانس‌هایی در زمان کنونی به دلیل تاثیر آنها در رساندن این پیام به همه جهانیان، مبنی بر اینکه فلسطین پیروز باقی خواهد ماند، تاکید و همبستگی کامل خود را با مردم فلسطین و آرمان عادلانه آنها در سایه تجاوزات وحشیانه و ادامه دار دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه، ابراز کردند.

با پایان این کنفرانس، سومین موکب نداء الاقصی در مسیر پیاده‌روی بین شهرهای نجف و کربلا آغاز می‌شود و تا روز اربعین امام حسین علیه السلام ادامه خواهد داشت که در آن ده‌ها فعال از فلسطین و کشورهای مختلف شرکت می‌کند.

انتهای پیام/