تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747707
شناسه : 3747707
تاریخ :
طرح‌های آبخیزداری در بوشهر توسعه می‌یابد/ذخیره آب وجلوگیری از سیل اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: طرح‌های آبخیزداری با هدف ذخیره آب و جلوگیری از سیل در استان بوشهر توسعه می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

عبدالحسین گرشاسبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای توسعه طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در استان بوشهر اقدامات خوبی صورت گرفته و طرح‌های متعددی را در دست اجرا داریم که می‌توان به توسعه کاشت درخت، اجرای طرح‌های آبخیزداری و طرح‌های مرتع‌داری اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حوزه آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از این طریق اختصاص یافته که هزار میلیارد ریال آن اخیراً توزیع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به افتتاح ۱۴ پروژه جنگل‌کاری و آبخیزداری در هفته دولت امسال اضافه کرد: این طرح‌ها شامل ۹ پروژه جنگل‌کاری و پنج پروژه بند سنگ ملاتی در حوزه آبخیزداری با اعتبار ۳۳۴ میلیارد ریال افتتاح یا آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اجرای ۸۶۸ سازه آبخیزداری در استان بوشهر بیان کرد: حجم مخزن این سازه‌ها ۳۵ میلیون متر مکعب و حجم استحصال ۱۳۵ میلیون متر مکعب در سال است.

گرشاسبی مساحت منابع طبیعی استان را ۲ میلیون و ۳۱۹ هزار هکتار عنوان کرد و گفت :۷۴ درصد مساحت منابع طبیعی استان بوشهر جانمایی شده است.