تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747685
شناسه : 3747685
تاریخ :
۱۵ روز توقیف خودرو در انتظار خودروهای با سرعت غیرمجاز در کرمانشاه اقتصاد ایران: کرمانشاه - رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از توقیف ۱۵ روزه خودروهایی خبر داد که با سرعت غیرمجاز در جاده‌ها امنیت خود و زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را در ایام اربعین به خطر می‌اندازند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر سرهنگ عبدالحسین زارع اظهار کرد: طرح توقیف خودروهای با سرعت بالا با هدف ارتقا ایمنی سفرها و پیشگیری از وقوع سوانح و همزمان با آغاز سفرهای اربعین در استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت مجاز در بزرگراه‌ها برای انواع خودروهای وانت و سواری ۱۱۰ کیلومتر و اتوبوس، مینی بوس، تریلی، کامیون و کامیونت نیز ۱۰۰ کیلومتر درنظر گرفته شده است، افزود: سرعت مجاز در جاده‌های اصلی و طی ساعت روز ۹۵ و در ساعات شب ۸۵ کیلومتر بر ساعت و همچنین در جاده‌های فرعی روزها ۸۵ و شب‌ها ۷۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

سرهنگ زارع تصریح کرد: برابر هماهنگی به عمل آمده با دستگاه قضائی، خودرو رانندگانی که بیشتر از ۳۰ کیلومتر بر سرعت مجاز حرکت کنند ابتدا سیستمی و سپس فیزکی توقیف و به مدت ۱۵ روز روانه پارکینگ می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان ادامه داد: رانندگان این خودروها پس از توقیف ۱۵ روزه خودرو، ملزم به طی کردن دوره بازآموزی مقررات، احراز سلامت روحی و روانی، احراز مالکیت و سپردن تعهد مبنی بر عدم تکرار این تخلف حادثه ساز خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآوری کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹۶۱ دستگاه خودرو به علت سرعت غیرمجاز و به صورت سیستمی توقیف شده اند و رانندگانی که برای رفع توقیف وسیله نقلیه خود مراجعه کرده اند پس از سیر مراحل قانونی خودرویشان ترخیص و این موضوع در سوابق آنان ثبت شده است.

سرهنگ زارع در پایان گفت: با توجه به سهم بالای تخلفات حادثه ساز در وقوع تصادفات، رانندگان لازم است با آرامش و پرهیز از عجله و شتاب سفر نمایند و با رانندگی قانونمند موجبات ترافیکی امن و بی خطر را برای یکدیگر فراهم نمایند.