تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3747680
شناسه : 3747680
تاریخ :
یک زن افغانی تیتر یکِ روزنامه ایرانی شد اقتصاد ایران: در حالی که انتقاد مردم به ورود بی‌رویه و غیرقانونی اتباع افغانستانی به ایران بعد از ظهور دوباره طالبان است، طی یک سال اخیر ارگان رسانه‌ای شهرداری تهران به روش‌های گوناگون تلاش کرده حضور افغان‌ها در ایران را نرمال‌سازی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: روزنامه همشهری در شماره امروز خود تصویر فاطمه صفدری، همسر شهید مدافع حرم، محمدجعفر حسینی را روی جلد برده است. او در یک گفتگو با این روزنامه گفته: «اینکه چطور شهیدحسینی نشان داد ایرانی و افغانستانی از یک امت هستند. درون این امت نه فقط من افغانستانی از آن ایرانی، بلکه همه مسلمانان و شیعیان در آن می‌گنجند. از هر نقطه از جهان در دل این امت اسلامی حضور دارند. دشمن از همبستگی و با هم بودنمان هراس دارد.»

در حالی که انتقاد مردم به ورود بی‌رویه و غیرقانونی اتباع افغانستانی به ایران بعد از ظهور دوباره طالبان است، طی یک سال اخیر ارگان رسانه‌ای شهرداری تهران به روش‌های گوناگون تلاش کرده حضور افغان‌ها در ایران را نرمال‌سازی کند. گفتنی است مردم ایران چندین دهه است میزبان مهاجران افغانستانی بوده و چندین نسل از آنان در ایران زندگی کرده و جزوی از این جامعه شده‌اند ولی باید معایب امنیتی حضور چندین میلیون مهاجر غیرقانونی را پذیرفت و چاره‌ای برای آن اندیشید. در این باره نیروی انتظامی اخیرا اعلام کرده تا پایان سال مهاجران غیرقانونی حاضر در ایران باید به کشورشان بازگردند.