تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747669
شناسه : 3747669
تاریخ :
رشته های تحصیلی دانشگاه بجنورد به ۸۹ مورد افزایش یافت اقتصاد ایران: بجنورد_ رییس دانشگاه بجنورد گفت: رشته های تحصیلی دانشگاه بجنورد با اعلام وزارت علوم به ۸۹ مورد افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد شیخ زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در راستای گسترش رشته‌های تحصیلی کاربردی در دانشگاه بجنورد اظهار کرد: رشته‌های تحصیلی مطابق با بوم منطقه خراسان شمالی و نیز رشته‌های تحصیلی دارای متقاضی از جمله اولویت‌های دانشگاه بجنورد برای گسترش رشته‌های تحصیلی جدید است.

رئیس دانشگاه بجنورد همچنین به مجوزهای اخذ شده از وزارت علوم نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام وزارت علوم و شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تاکنون ۸ رشته جدید در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه بجنورد در سال تحصیلی آینده افزوده می‌شود.

وی به معرفی رشته‌های تحصیلی جدید نیز پرداخت و گفت: رشته تحصیلی کارشناسی فرش در مقطع کارشناسی از جمله جدیدترین رشته‌های مورد تأیید در دانشگاه بجنورد است که با توجه به بوم منطقه خراسان شمالی و رونق تولید این کالای استراتژیک و ارزآور می‌تواند مورد استقبال علاقه مندان قرار گیرد.

شیخ زاده همچنین با اشاره به افزوده شدن دو رشته تحصیلی دیگر در مقطع کارشناسی اظهار کرد: مهندسی پزشکی و مدیریت مالی نیز از جمله رشته‌های پرطرفدار در دانشگاه‌های دولتی است که از این پس در دانشگاه بجنورد نیز دانشجویان می‌توانند در رشته‌ها به تحصیل بپردازند.

وی با تاکید بر لزوم گسترش رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا گفت: افزایش رشته‌ها تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می‌تواند به ارتقا سطح کیفی دانشگاه و دانشجویان کمک فراوانی داشته باشد.

شیخ زاده همچنین به معرفی رشته‌های جدید کارشناسی ارشد نیز پرداخت و ادامه داد: مدیریت دولتی در گرایش توسعه منابع انسانی، علوم دامی در گرایش تغذیه طیور، مهندسی عمران در گرایش‌های زلزله و راه و ترابری و همچنین مهندسی نقشه برداری در گرایش GIS از جمله رشته‌های جدید دانشگاه بجنورد و پردیس‌های آن در شهرستان‌های خراسان شمالی طی مقطع کارشناسی ارشد است.

وی با تاکید بر اینکه مجموع رشته‌های تحصیلی در دانشگاه بجنورد به ۸۹ مورد افزایش یافته است، گفت: در تلاش هستیم تا برای رشته‌های دیگری که دارای متقاضی هستند مجوزهای لازم را کسب کنیم.

رئیس دانشگاه بجنورد در انتها گفت: در سال تحصیلی گذشته، شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با ایجاد رشته‌های مهندسی گیاه پزشکی و علوم و مهندسی باغبانی در مقطع کارشناسی و مهندسی شیمی گرایش فرآیندهای جداسازی و مهندسی شهرسازی گرایش طراحی شهری در مقطع کارشناسی‌ارشد موافقت کرده بود.