تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747668
شناسه : 3747668
تاریخ :
تسریع تعیین تکلیف کالاهای توقیفی در انبارهای استان یزد اقتصاد ایران: یزد- رییس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه ماندگاری کالاها در انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی زیاد است، گفت: باید برای‌ تسریع تعیین تکلیف کالاهای توقیفی در انبارها برنامه‌ریزی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، حجت الاسلام حسین طهماسبی در بازدید از انبار سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان یزد، اظهار کرد: در روند رسیدگی و تعیین تکلیف کالاها و اموال توقیفی، موانع و مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی تصریح کرد: بعضاً سازمان کاشف کالا را تحت عنوان کالای قاچاق توقیف کرده است اما از متهم آن اطلاعی در دست نیست که این امر مانع شروع فرایند رسیگی و تعیین تکلیف توسط اداره تعزیرات حکومتی می شود.

این مقام قضایی افزود: در این گونه موارد برای جلوگیری از تخریب و تضییع، کالاهای مکشوفه در انبارهای اموال تملیکی نگهداری می شود که فرایند تعیین تکلیف این کالاها طولانی می شود.

وی با اشاره به فرایند تجدیدنظرخواهی از آرا صادره توسط شعب تعزیرات حکومتی، گفت: این امر نیز با توجه به تراکم پرونده‌ها تعیین تکلیف کالا را به درازا می کشاند.

رییس کل دادگستری استان یزد، عنوان کرد: حفظ و نگهداری مطلوب کالاها در انبارها با هدف صیانت از اموال مردم و بیت المال، ایجاب می کند در روند رسیدگی و تعیین تکلیف این کالاها تسریع شود.

وی در ادامه گفت: امحا، استرداد و یا ضبط کالاها هر چه زودتر صورت گیرد هم به نفع صاحب کالا و هم به نفع بیت‌المال است چراکه طولانی شدن زمان نگهداری در انبار علاوه بر امکان تخریب و فساد و اشتعال، هر لحظه می تواند از ارزش آن کالاها نیز کم کند.

طهماسبی مقرر کرد؛ نشست مشترک ارکان دخیل در موضوع اموال توقیفی، سریعاً برگزار و ضمن بررسی موانع تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارهای سازمان جمع آوری اموال تملیکی، راهکارهای قانونی رفع این موانع بررسی و تصمیمات مقتضی اخذ خواهد شد.

در این بازدید، دادستان یزد، معاونین قضایی، رییس حفاظت اطلاعات، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری و معاون دادستان یزد نیز حضور داشتند.