تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3747660
شناسه : 3747660
تاریخ :
حمله گروه‌های تروریستی به ارتش پاکستان/ ۴ نظامی کشته شدند اقتصاد ایران: ارتش پاکستان اعلام کرد که ۴ نظامی این کشور در تبادل آتش با عناصر گروه‌های تروریستی در شمال پاکستان کشته شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ارتش پاکستان اعلام کرد که دیشب در تبادل آتش بین نیروهای امنیتی و عناصر تروریستی «تحریک طالبان پاکستان» در منطقه وزیرستان جنوبی در ایالت «خیبر پختونخوا» در شمال پاکستان، ۶ نفر از تروریست‌ها و ۴ نیروی نظامی ارتش نیز کشته شدند.

در این بیانیه آمده است که «در شب ۱۲/۱۳ آگوست ۲۰۲۴ در تبادل آتش بین نیروهای امنیتی و خوارج در منطقه وزیرستان جنوبی صورت گرفت که در نتیجه شش نفر از خوارج به دلیل درگیری مؤثر نیروهای ما به جهنم فرستاده شدند. اما در جریان تبادل آتش شدید چهار تن از دلیرمردان وطن به شهادت رسیدند.

سخنگوی وزارت داخله طالبان  نیز دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که در نتیجه درگیری مرزی میان نیروهای امنیتی پاکستان و افغانستان سه غیرنظامی کشته شده‌اند.

«مفتی عبدالمتین» سخنگوی وزارت داخله طالبان اعلام کرد که این درگیری روز دوشنبه در نزدیکی گذرگاه مرزی جنوب غربی طورخم رخ داد. به گفته این مقام طالبان، این درگیری پس از آن رخ داد که نیروهای مرزی پاکستان به سوی نیروهای مرزی افغانستان آتش گشودند.

سخنگوی وزارت داخله طالبان اعلام کرد که در این درگیری نیروهای پاکستانی خانه‌های غیرنظامیان را هدف قرار دادند که در نتیجه آن یک زن و دو کودک کشته شدند.

ارتش پاکستان هنوز در این باره به صورت رسمی اظهار نظر نکرده است. یک مقام امنیتی پاکستانی که نخواست نامش فاش شود، گفت که در این درگیری سه نیروی شبه نظامی پاکستانی هم زخمی شده اند.