تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747633
شناسه : 3747633
تاریخ :
اربعین روایتی از عشق حسینی است/ لزوم ترویج فرهنگ عاشورا اقتصاد ایران: دهدشت _امام جمعه دهدشت گفت: پیاده‌روی اربعین، سفری با شور و شعف از خانه تا کربلا، روایتی از عشق بی‌کران شیعیان به امام حسین (ع) است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی وحدانی فر سه شنبه شب در افتتاحیه موکب شهدای کهگیلویه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، به تبیین ابعاد مختلف این رویداد عظیم پرداخت و با تأکید بر روایت پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه قتل فرزندم حسین (ع)، روانی در قلوب مؤمنان ایجاد می‌کند که هرگز خاموش نمی‌شود، افزود: امروزه شاهدیم که محبت اهل‌بیت (ع) و به ویژه امام حسین (ع) در سراسر جهان گسترش یافته و پیاده‌روی اربعین به نمادی از این عشق جاودان تبدیل شده است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به گسترش موکب‌ها و خدمات‌رسانی گسترده به زائران اربعین، این حرکت عظیم را نشانه‌ای از آمادگی برای ظهور حضرت ولی عصر (عج) دانست و افزود: این همه عشق و محبت و خدمت‌رسانی، تنها به برکت خون شهدا و مقاومت مردمی حاصل شده است.

حجت‌الاسلام وحدانی فر در ادامه به مقایسه شرایط کنونی با دوران حکومت صدام و تخریب قبور ائمه اطهار (ع) پرداخت و گفت: امروزه به برکت خون شهدایی همچون شهید سلیمانی، عشق به اهل‌بیت (ع) در دل‌های جهانیان جای گرفته است.

وی در پایان سخنان خود، پوشیدن لباس سیاه، برپایی موکب و گریه بر مصائب امام حسین (ع) را نشانه‌ای از ارادت و عشق به اهل‌بیت (ع) دانست و بر لزوم ترویج فرهنگ عاشورا در جامعه تأکید کرد.