تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3747624
شناسه : 3747624
تاریخ :
انتظار عجیب بایدن درباره حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی اقتصاد ایران: رئیس جمهور آمریکا پیرامون حمله انتقامی ایران به سرزمین‌های اشغالی به اظهار نظر پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جمهوری اسلامی ایران وعده داده است به ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران پاسخ داده و دشمن صهیونیستی را از این اقدام پشیمان کند. اکنون گمانه زنی‌های زیادی در محافل غربی درباره پاسخ احتمالی این مطرح می‌شود.

بر این اساس، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار که از وی پرسید آیا وی انتظار دارد در صورت رسیدن به توافق صلح در غزه ایران حمله تلافی جویانه خود به اسرائیل را متوقف کند، گفت: من چنین انتظاری دارم.

این اظهارات بایدن پس از آن مطرح می‌شود که ۳ کشور میانجیگر در مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس شامل آمریکا، قطر، و مصر خواستار بازگشت طرفین به میز مذاکره و نهایی کردن توافق صلح در ۱۵ اوت (پنجشنبه هفته جاری) در دوحه یا قاهره شدند.

تل آویو گرچه از اعزام تیم مذاکره کننده خود به این مذاکرات خبر داده است اما نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد خواسته‌های جدید کابینه نتانیاهو شامل کنترل مرزهای جنوبی غزه با مصر از سوی نظامیان صهیونیست و نیز ایجاد مانع در بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال غزه می‌تواند مذاکرات را به بن بست بکشاند.