تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3747569
شناسه : 3747569
تاریخ :
خانواده پیکسل ۹ اولین گوشی‌های اندرویدی با قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای هستند اقتصاد ایران: قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای به‌مدت دو سال برای کاربران سری پیکسل ۹ رایگان خواهد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گوگل در مراسم معرفی سری پیکسل ۹ برای اولین‌بار قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای را برای گوشی‌های اندرویدی معرفی کرد. مدل‌های مختلف گوشی آیفون پیش‌تر از چنین قابلیتی بهره‌مند بودند.

طبق بیانیه‌ی رسمی گوگل، ویژگی تماس اضطراری ماهواره‌ای به‌ کاربران گوشی گوگل مدل پیکسل ۹ و برادرانش امکان می‌دهد تا در‌صورت نداشتن سرویس تلفن‌همراه، موقعیت مکانی خود را به‌اشتراک بگذارند.

مقاله‌های مرتبط
  • پیکسل ۹ معرفی شد؛ پرچم‌دار کامپکت گوگل، مدرن‌تر و هوشمندتر از همیشه!
  • پیکسل ۹ پرو و پرو ایکس‌ال معرفی شدند؛ پرچم‌داران تمام‌عیار و چشم‌نواز گوگل در دو اندازه جدید
  • خانواده پیکسل ۹ به‌طور پیش‌فرض با اندروید ۱۴ عرضه می‌شوند

اهالی مانتین‌ویو می‌گویند که استفاده از قابلیت تماس اضطراری ماهواره‌ای به‌مدت دو سال برای خانواده‌ی پیکسل ۹ رایگان است. ویژگی مذکور ابتدا در ایالات متحده در‌دسترس خواهد بود و مشخص نیست چه زمانی به سایر گوشی‌های اندرویدی راه پیدا خواهد کرد.

چنین قابلیتی برای گوگل پس از تلاش ناموفق کوالکام برای آوردن تماس اضطراری ماهواره‌ای به دستگاه‌های اندرویدی، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. اپل از سال ۲۰۲۲ این قابلیت را دراختیار دارندگان آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ قرار داده است و مدتی پیش به آن‌ها اعلام کرد فقط یک سال دیگر برای استفاده‌ی رایگان فرصت دارند و بعد از آن باید هزینه‌ی سرویس را پرداخت کنند.