تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3747519
شناسه : 3747519
تاریخ :
آمادگی برای استفاده از VAR/ استقلال درخواست میزبانی نداشته است اقتصاد ایران: باجیوند با بیان اینکه تمام تجهیزات برای استفاده از VAR آماده شده است، گفت: مسئولان فدراسیون فوتبال با تدبیر خوب خود باعث شدند تا از این سیتم در هفته اول لیگ برتر رونمایی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، پس از تلاش‌های فدراسیون فوتبال، استفاده از سیستم داور ویدئویی VAR در رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیست و چهارم قطعی شده و قرار است در اولین بازی فصل که بین دو تیم پرسپولیس و ذوب آهن در ورزشگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود از سیستم VAR استفاده شود. پس از تأیید این موضوع مسئولان فدراسیون فوتبال با کمک هیأت فوتبال استان قزوین یک سیستم VAR دیگر را در ورزشگاه سردار آزادگان مورد بررسی قرار دادند تا در بازی دو تیم شمس آذر و استقلال تهران نیز سیستم VAR حضور داشته باشد.

مسئولان فدراسیون فوتبال به وعده خود عمل کردند

حسین باجیوند رئیس هیأت فوتبال استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت نصب سیستم VAR در ورزشگاه سردار آزادگان اظهار داشت: با توجه به حساسیت دیدارهای لیگ برتر، الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC و تصمیمی که مسئولان فدراسیون فوتبال برای استفاده از VAR داشتند مطابق وعده‌هایی که مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال)، کیومرث هاشمی (وزیر ورزش و جوانان) داده بودند الحمدالله تعدادی از دستگاه‌های VAR تهیه شده که در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک یکی از دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین هم دستگاه دیگری از VAR برای مصاف دو تیم استقلال تهران و شمس آذر به کار گرفته خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به توصیه‌هایی که دوستان داشته اند، تمام تجهیزات برای استفاده از سیستم VAR انجام شده و تا روز بازی و چه بسا تا ۷۲ ساعت قبل از آغاز دیدار دو تیم شمس آذر و استقلال تهران تمامی موارد برای استفاده از سیستم VAR انجام می‌شود.

خیلی ها می گفتند VAR از نیم فصل دوم وارد لیگ برتر می‌شود

باجیوند تصریح کرد: مسئولان فدراسیون در این باره تدبیر خوبی را اندیشیدند و این مورد مهم بود که از هفته اول VAR را مورد استفاده قرار می‌دهیم در حالی که خیلی‌ها می‌گفتند از نیم فصل دوم VAR وارد ایران می‌شود اما اینگونه نشد و از هفته اول ما شاهد استفاده از این سیستم خواهیم بود.

رئیس هیأت فوتبال استان قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که در تعداد دستگاه VAR وجود دارد، احتمالاً سیستم‌های موجود در ورزشگاه‌ها جا به جا خواهد شد اما تا جایی که اطلاع دارم هر ورزشگاهی که جایگاه VAR را به صورت اختصاصی دارا باشد، دستگاه VAR تهیه خواهد شد.

استقلال مذاکره‌ای با ما برای میزبانی نداشته است

او در پاسخ به این سوال که مسئولان باشگاه استقلال تهران آیا با هیأت فوتبال استان قزوین برای میزبانی از حریفان خود در ورزشگاه سردار آزادگان مذاکره داشته اند یا خیر، گفت: اولویت ما برگزاری دیدارهای تیم شمس آذر است اما از آنجایی که مجموعه ورزش استان علاقه مند به توسعه فوتبال کشور است، هر باشگاهی که علاقه مند باشد تا دیدارهای خود را در این ورزشگاه برگزار کند ما هم کمک می‌کنیم تا این امر محقق شود چون تمام این زیر ساخت‌های ورزش برای مردم کشور است. باشگاه استقلال هم تاکنون با ما برای انجام دیدارهای خود مذاکره‌ای نداشته است.

باجیوند افزود: بالاخره انجام بازی در یک ورزشگاه دیگر نیازمند هزینه‌هایی است و هر باشگاهی هم که بخواهد دیدارهای خود را در ورزشگاه سردار آزادگان برگزار کند مطابق آن چیزی که کمسیون‌های مربوطه نظر می‌دهند باید هزینه‌هایی را متقبل شوند.

او در رابطه با آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه سردار آزادگان گفت: شماره گذاری صندلی‌ها در حال انجام است. بحث نور، گیت های ورود هواداران و… همه انجام شده و در رابطه با سامانه بلیت فروشی احتمالاً از سامانه جدیدی استفاده خواهد شد.