تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3747517
شناسه : 3747517
تاریخ :
زائران تا ۲۶ مرداد به صورت رایگان از مرز باشماق راهی اربعین شوند اقتصاد ایران: سنندج- رییس ستاد مرکزی اربعین به زائران اربعین گفت: زائران تا ۲۶ مرداد به صورت رایگان از مرز باشماق تا سلیمانیه انتقال داده می‌شوند،

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید میراحمدی غروب سه شنبه در بازدید از مرز باشماق مریوان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرزهای باشماق و تمرچین به دلیل آب و هوای مطلوب برای عبور زائران به عراق طی سه سال اخیر در نظر گرفته شد که مورد استقبال زائران نیز قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته زائران مشکلاتی در مرز باشماق در زمینه حمل و نقل داشتند، اعلام کرد: امسال این مشکل برطرف شد و توصیه من به زائران این است که مرزهای باشماق و تمرچین را برای تردد به کربلا انتخاب کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون وزیر کشور افزود: این ۲ مرز از آب و هوای معتدل برخوردار است و تفاوت درجه حرارت ۲۰ درجه‌ای نسبت به مناطق مختلف با مرزهای خسروی و مهران را دارند.

وی داشتن طبیعت زیبا در مرز باشماق را یکی دیگز از جذابیت‌های این مرز در باشماق اعلام کرد و افزود: زائران تا ۲۶ مرداد به صورت رایگان از مرز باشماق تا سلیمانیه انتقال داده می‌شوند.

میراحمدی اضافه کرد: شرایط خوبی برای تردد و سفر راحت و ایمن زائران اربعین در مرز باشماق تدارک دیده شده و زائران باید از این فرصت استفاده کنند.

وی خدمات ارائه شده به زائران اربعین را در مرز باشماق را جلوه‌ای از اتحاد بین اهل سنت و تشیع خواند و گفت: در آن‌سوی مرز نیز اتحادیه میهنی کردستان عراق، سنگ تمام گذاشته‌اند و برای عبور از مرز مشکلی وجود ندارد.