تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3747500
شناسه : 3747500
تاریخ :
بعد از ایلات، بحران در بندر حیفا گریبان مدیر عامل آن را گرفت اقتصاد ایران: بحرانی که ایلات را به تعطیلی کشانده ظاهرا به تدریج گریبان شمالی‌‌ترین بندر رژیم صهیونیستی را هم می‌گیرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، یک رسانه اقتصادی عبری زبان اعلام کرد، از زمان خصوصی شدن بندر حیفا در دسامبر 2022 و خرید 70 درصد از سهام آن توسط یک شرکت هندی، این بندر هم با مشکلات و بحران مواجه شده و رئیس هیئت مدیره آن دستور برکناری مدیر عامل آن را به دلیل کاهش چشمگیر درآمد صادر کرد.

به نوشته این رسانه طی برهه اخیر این بندر زیان‌های شدید و بی سابقه‌ای را از زمان خصوصی سازی شدن خود متحمل شد، به نحوی که در نیمه اول سال 2024 فقط 313 کشتی کانتینر بر در این بندر پهلو گرفته‌اند در  حالی که این آمار برای نیمه اول سال 2023 بیش از 361 کشتی بود. و از 867 هزار تن کالا که در نیمه اول سال 2022 در این بند تخلیه شد به فقط 457 هزار تن کالا در نیمه اول سال 2024 تنز ل پیدا کرده است.

این رسانه خاطر نشان کرد، شرکت هندی بهره بردار این بندر پیش بینی این زیان‌ها را نمی‌کرد و این زیان دهی باعث شد برخی از رقبا پیشنهادی خریدی با 1.5 میلیارد شیکل پایین تر از ارزش سهام آنها به این شرکت ارائه کنند.

گرچه کاکالیست اشاره ای به علت این کاهش نکرد اما به نوشته رسانه‌های مختلف اقدامات نیروهای مسلح یمن در اعلام ممنوعیت ورود کشتی ها به بنادر رژیم صهیونیستی و مجازات شرکت هایی که به این رژیم کشتی اعزام می‌کنند، بنادر رژیم صهیونیستی به شدت دچار مشکل و بحران شده و حتی بنادر ایلات و اشدود در مرز تعطیلی کامل قرار گرفتند.

انتهای پیام/